Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:56:04 GMT

دامپزشکی تهران: فرآورده‌های دامی خام را فله نخرید

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۵۷۰۹

دامپزشکی تهران: فرآورده‌های دامی خام را فله نخرید

محمد رحمتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز زیر نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید این کالاها از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه گوشت کله گاوی مصرف صنعتی دارد، اذعان داشت: کارشناسان  اداره دامپزشکی به همراه ماموران پلیس اماکن تهران بزرگ و اداره اصناف ضمن بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در جنوب شهر تهران از یکی از مراکز عرضه بیش از ۲۷۰ کیلو گرم گوشت کله گاوی که بصورت غیرمجاز در تهیه استیک و همبرگر دست ساز استفاده می شد کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی در خصوص فرآورده های خام وارداتی نیز با بیان اینکه فرآورده‌های خام دام و طیور زیر نظارت کامل بهداشتی آزمایش، ترخیص و برای مصرف به بازار عرضه می شود، اذعان داشت: مردم می‌توانند با خیال آسوده از این فرآورده ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: واردات فرآورده‌های خام دامی زیر سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره‌های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می کند.

سرپرست اداره دامپزشکی تهران با بیان اینکه بخش بعدی نظارت‌های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده‌های خام دام و طیور، در مراکز عرضه آغاز می‌شود، افزود: انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه برای کنترل وضعیت بهداشتی مرکز، بررسی وضعیت محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، بررسی مستندات مربوط به تولید فرآورده‌ی خام در حال عرضه از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی زیر نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته‌بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، جزو نظارت‌های دامپزشکی استان است.

رحمتی با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ماست بیان کرد: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که فراورده‌های خام دام و طیور وارداتی سالم و بهداشتی است.

وی از شهروندان خواست: موارد مشکوک و تخلفات بهداشتی در حوزه فرآورده های خام دامی را به ادارات دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 به گزاش ایرنا، سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید گوشت پرواری در استان تهران وجود دارد که سالانه ۳۷ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و کمبود گوشت قرمز مورد نیاز شهروندان این استان از استان های همجوار تامین می‌شود.

برچسب‌ها گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران شهر تهران استان تهران محمد رحمتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور شهر تهران استان تهران محمد رحمتی فرآورده های خام مراکز عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان

بلوکی مقدم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: در زمینه نظارت‌های بهداشتی و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی و همچنین طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز کارشناسان واحد نظارت شبکه به صورت مستمر واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی را بازدید می‌کنند.

او افزود: در همین زمینه ۱۰۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ منقضی شده و غیرقابل مصرف از واحد‌های عرضه شهرستان در اولین هفته از طرح تشدید نظارت کارشناسان شبکه کشف و معدوم سازی شد.

بلوکی مقدم اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمامی زنجیره‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی تضمین کننده سلامت، کیفیت و بهداشت غذای مصرفی شهروندان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • ۱۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول