Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی همزمان با آخرین پایان هفته آبان ماه ۱۴۰۰ مهمان استان سمنان خواهد شد در نتیجه شاهد بارش باران، کاهش شدید دمای هوا و همچنین وزش باد خواهیم بود. مجموع این شرایط سبب شده تا هواشناسی استان سمنان هشدار نارنجی را درباره نقاط مرتفع استان صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهند که شاهد برودت شدید هوا نیز در سطح استان سمنان خواهیم بود پیش بینی هواشناسی برای آسمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ابری همراه با بارش باران یا برف گاهی وزش باد است و در ارتفاعاتی مانند فولاد محله و مهدی شهر، شمال دامغان، مجن و شاهوار و کالپوش شاهد بارش شدید برف نیز خواهیم بود.

آسمان مرکز استان نیمه ابری است بیشینه و کمینه دمای هوا از ۱۶ و چهار درجه بالای صفر امروز به ۱۱ و یک درجه بالای صفر در روز پنج شنبه کاهش خواهد یافت و این شرایط تقریباً در تمام نقاط استان نیز به صورت مشابه صورت خواهد گرفت. هواشناسی برای امروز و فردای سمنان آسمان ابری همراه با بارش باران و برف و برودت هوا را نیز پیش بینی می‌کند.

آسمان شاهرود نیز نیمه ابری است و هوا از امروز رو به سرما می‌رود هم اکنون دما سنج‌ها بر روی عدد چهار ایستاده‌اند و شب گذشته در بخش بسطام هوا به یک درجه زیر صفر هم رسیده است. پدیده قابل ذکر برای آسمان شاهرود کاهش شدید دمای هوا است به طوری که بیشینه و کمینه دمای هوا که هم اکنون ۱۵ و سه درجه بالای صفر است در روز پنج شنبه به هشت درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت در نتیجه هشدار سرمازدگی در این شهرستان از هم اکنون صادر شده است.

در میامی شرایط مشابه است آسمان نیمه ابری است و از فردا بارش‌ها آغاز می‌شوند این بارش‌ها در کالپوش احتمالاً به صورت برف خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز ۱۵ و سه درجه بالای صفر است اما برای فردا این شاخص به ۱۴ و صفر درجه خواهد رسید برای روز پنجشنبه دمای هوای میامی به زیر صفر نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

شهمیرزاد آسمان ابری دارد دماسنج‌ها عدد هفت را نشان می‌دهند اما ابرها به این شهر نمونه گردشگری زیبا وارد شده و شرایط را تغییر خواهند داد به طوری که دمای هوا از فردا به زیر صفر کاهش خواهد یافت. برای ارتفاعات مهدی شهر نیز بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان دامغان ابری است و وزش باد ۳۸ کیلومتر بر ساعتی مهمترین پدیده جوی امروز سه شنبه است. از فردا به تدریج به میزان ابرها افزوده خواهد شد و دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۱۶ و چهار درجه بالای صفر گزارش شده اما برای فردا این شاخص به ۹ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر تغییر خواهد کرد که نشان از برودت هوا دارد.

شرایط در گرمسار و ایوان کی نیز مشابه است امروز آسمان این دو شهرستان همسایه نیمه ابری هستند اما به مرور بر میزان ابرها افزوده خواهد شد تا جایی که برای آخر هفته بارش باران و برف در این دو شهرستان غرب نشین دیار قومس پیش بینی شده است همچنین باید برای گرمسار، برودت دمای هوا را نیز ذکر کرد بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای روز پنجشنبه ۱۰ و دو درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

در مجموع باید گفت امروز آسمان اغلب نقاط استان سمنان ابری است اما از فردا کم کم بر میزان ابرها افزوده خواهد شد و شاهد سرمای شدید هوا و بارش برف و باران در غالب شهرستان‌های استان سمنان خواهیم بود. بارش در ارتفاعات به صورت برف است در نتیجه تردد در محورهای مواصلاتی استان فقط در صورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ امکان پذیر خواهد بود. در پایان باید گفت دمای هوای استان سمنان طی دو روز آتی به شدت کاهش خواهد یافت و در آخرین روز این هفته تقریباً دمای هوا در ۹۰ درصد نقاط استان سمنان زیر صفر خواهد بود.

کد خبر 5353039

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی آب و هوا سرمازدگی زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا گرگان عکس استانها کتاب و کتابخوانی اردبیل سانحه تصادف بیشینه و کمینه دمای هوا کاهش خواهد یافت درجه بالای صفر استان سمنان بارش باران دمای هوای نیمه ابری خواهد شد پیش بینی زیر صفر وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان