Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره عبادتی معاون محیط زیست استان تهران گفت: برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز و بر اساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا از فعالیت‌های آلاینده جلوگیری شود.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: طی هفته دوم و سوم آبان ماه ۵۲ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ‌های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که در مجموع از ۱۱۴۶ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی با بیان اینکه در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش‌های کلیه نیروگاه‌ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید، اظهار داشت: همچنین از ۹۴ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه پایش ۱۰۱۷ مورد از واحدهای صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود، افزود: پایش ۴۵ مرکز معاینه فنی خودروها به صورت روزانه و همچنین پایش شبانه روزی شهرک‌های صنعتی استان به تعداد ۳۹ مورد از دیگر اقدامات انجام شده بود.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده مجموعاً ۸۴ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: در طی دو هفته گذشته و در جریان پایش های شبانه، فعالیت ۱۵ واحد آلاینده نیز متوقف شد.

عبادتی با اشاره به اینکه همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماند سوزی در سطح استان به قوت خود باقی است، ادامه داد: متأسفانه در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت‌های شبانه با ۱۲۰ مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفا آن کردند.

این گزارش با یادآوری اینکه گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد، می‌افزاید: بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای آبانماه تاکنون جمعاً ۱۴۶ واحد متخلف و آلوده کننده هوا اخطار قانونی دریافت کرده و همچنین مجموعاً از فعالیت ۳۲ واحد متخلف نیز جلوگیری به عمل است. ۲۲۷ مورد پسماند و ضایعات سوزی نیز با تلاش مأمورین گشت محیط زیست اطفا شده است.

کد خبر 5353082

منبع: مهر

کلیدواژه: آلاینده ها پسماند اداره کل محیط زیست استان تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران زلزله مسعود فیاضی وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه علیرضا زاکانی شهردار تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کیفیت هوای تهران مهدی چمران خانواده پیش بینی وضعیت هوا سازمان محیط زیست ترافیک محیط زیست استان تهران سطح استان پایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نصیری پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده است.

کد خبر 6085587

دیگر خبرها

  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز