Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دیدار با همتای روسی خود درباره ضرورت عملی شدن تعهدات طالبان در قبال جامعه جهانی گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در توئیتی اعلام کرد که در دیدار با «ضمیر کابلوف» همتای روس خود و «الکساندر وندیکتوف» معاون شورای امنیت روسیه درباره تحولات افغانستان و دولت طالبان گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه آمریکا گفت که در این دیدار دو طرف درباره «منافع مشترک دو کشور در افغانستان و ضرورت اینکه طالبان تعهداتش در قبال جامعه جهانی را عملی کند» بحث و تبادل‌نظر کردند.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پیش از این درباره «مداخله بیشتر در امور داخلی» افغانستان به واشنگتن هشدار داد.

نعیم اظهار داشت که ما درباره مداخله آمریکا در افغانستان هشدار می‌دهیم.

نماینده ویژه آمریکا با وزیر خارجه طالبان در پاکستان دیدار می‌کند«توماس وست» به جای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان شد

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز گفته بود که  ما می‌خواهیم در امور هیچ کشوری مداخله نکنیم و از دیگران نیز می‌خواهیم در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نماینده ویژه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد