Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین محموله واکسن کرونا در قالب سازو کار «پوشش بشردوستانه» کوواکس با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در میان پناهندگان وارد کشور شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شامگاه دوشنبه 24 آبان‌ماه نخستین محموله واکسن کرونا در قالب سازو کار «پوشش بشردوستانه» کوواکس که به منظور حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران و با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در میان پناهندگان اهدا شده است، از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین محموله این واکسن‌ها سه شنبه 25 آبان وارد خواهد شد که بدین ترتیب مجموع واکسن‌های اهدایی از طریق پوشش بشردوستانه سازوکار کووکس به یک میلیون و 611 هزار و 600 دوز واکسن سینوفارم کووید-19 خواهد رسید. ظروف جمع آوری ایمن و سرنگ‌های تزریق این واکسن‌ها نیز به صورت جدا به کشور ارسال خواهد شد.

براساس اعلام دفتر سازمان ملل متحد در ایران، ایران به عنوان بخشی از برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، پناهندگان ساکن در این کشور را همزمان با شهروندان خود واکسینه می‌کند. محموله فوق زمینه کمک به پناهندگان بیشتری را تحت برنامه‌های فراگیر سلامت ایران فراهم می‌آورد.

ایران یکی از نخستین کشورهایی است که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید-19 قرار گرفت و در ماه‌های اخیر توانسته‌ به طور گسترده‌ای برنامه واکسیناسیون کووید-19 را به اجرا درآورد. تاکنون حدود 50 درصد از جمعیت واجد شرایط به صورت کامل واکسینه شده‌اند. بر اساس آمار دولت، تاکنون بیش از 500 هزار پناهنده و دیگر افراد تحت پوشش دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، از ماه آوریل سال 2021 میلادی تاکنون 6 میلیون و 700 هزار دوز واکسن کووید-19 را از سهمیه اختصاصی خود دریافت کرده و محموله‌های جدید نیز به‌زودی وارد کشور خواهند شد. سازمان ملل متحد در ایران از طریق کوواکس ارسال و دریافت واکسن‌های اهدایی به ایران شامل 2 میلیون و 900 هزار دوز واکسن اهدایی ژاپن، 1 میلیون 139 هزار و 600 دوز واکسن اهدایی ایتالیا و 302 هزار و 400 دوز واکسن اهدایی آلمان را تسهیل کرده است.

کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک «ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی» (CEPI)، «اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی» (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

هشدار وزارت بهداشت: ابتلا به سرخک افزایش یافت/ آغاز واکسیناسیون تکمیلی در برخی استان‌ها انگلیس واکسن‌های چینی و هندی را تأیید می‌کند تحویل 13.2میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت/ ماجرای پیش‌خرید 2 واکسن‌ احتمال تولید و تجویز داروی ضدکرونای "مولنوپیراویر" در ایران/ شرایط تزریق دوز سوم واکسن کرونا نگران تأمین دوز سوم واکسن کرونا نیستیم/ ابتلای 2برابری واکسن‌نزده‌ها به کرونا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس واکسن کرونا وارد کشور دوز واکسن واکسن ها کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد

دکتر روح الله سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود و بنابراین نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه قابل توجه است.

وی افزود: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

شکری گفت: در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برمی‌داریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.

وی اضافه کرد: این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور