Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@12:52:20 GMT

می‌توان سهام عدالت را فروخت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۸۶۱۰

می‌توان سهام عدالت را فروخت؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، سهام عدالت امسال برخلاف اوایل سال گذشته و بعد از آزادسازی مشتری چندانی ندارد و حتی بسیاری از افرادی که سال گذشته سفارش فروش سهام عدالت خود را ثبت کردند، هنوز موفق به فروش این سهام نشده اند.

البته سهام داران عدالت پس از آزادسازی این سهام به دو گروه مستقیم ها (افرادی که مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کردند و تعداد آن ها حدود ۱۹ میلیون نفر است) و غیرمستقیم ها (افرادی که روش غیرمستفقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند و تعداد آن ها حدود ۳۰ میلیون نفر است) تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین اخبار درحال حاضر امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد اما به شرطی که این سهام خریدار داشته باشد و زمانی فروشنده پول خود را دریافت می‌کند که سهامش خریدار داشته باشد که حال و روز این روزهای بازار این امکان را فراهم نمی‌کند. از سوی دیگر نیز همچنان امکان لغو فروش برای مشمولان وجود دارد.

بر این اساس، افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند، برای فروش سهام خود ابتدا باید با ورود به سامانه WWW.SEJAM.IR ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کنند. سپس باید به سامانه معاملات کارگزاری مراجعه کرده و در قسمت تغییر کارگزار ناظر، نماد استانی خود را انتخاب و درخواست خود را ثبت کنند تا نماد تا ۴۸ ساعت بعد به پرتفوی فرد اضافه شود. سرانجام فرد باید به پنل کارگزاری خود مراجعه کند، نماد خود را انتخاب کرده و به فروش برساند.

البته گذراندن این مراحل نیز تضمینی برای فروش سهام عدالت نیست؛ چراکه نمادهای استانی نیز مدت هاست در صف فروش قفل شده اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1118619 برچسب‌ها سهام عدالت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سهام عدالت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر

محمود قلی‌زاده گفت: بعد از گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام‌های لازم و بررسی مختصات محل اجرا، زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر کشف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در سطح استان را دارد، با سوء استفاده موقعیت خود و آشنایی به محل، اقدام به فروش سه قطعه زمین به متراژ‌های ۱۸۵ متر و ۲۰۰ متر و ۱۲۰ متر کرده بود.

به گفته او، مستندات نشان می‌دهد که افرادی که این زمین‌ها را خریدند، کاملاً از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع هستند که موضوع در اسرع وقت تشکیل پرونده شده و به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

قلی‌زاده تصریح کرد: همه افرادی که زمین‌های مشکوکی بدون استعلام از منابع طبیعی و اطمینان از غیر ملی بودن اراضی خریداری کردند، ضرورت دارد جهت اطلاع از وضعیت زمین مورد معامله برای استعلامات لازم مراجعه کنند.

او از دوست‌داران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ بصورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ثبت نام سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان به کجا مراجعه کنند
  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد