Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد از گوشت مرغ مورد نیاز بازار با قیمت مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان تامین می‌شود.

مهدی یوسف‌خانی  بااشاره به کمبود گوشت مرغ گرم در بازار، گفت: عرضه گوشت منجمد باهدف کاهش تقاضا برای گوشت مرغ گرم صورت گرفت.

وی با اشاره به تفاوت قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم، تصریح کرد: مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان در تمامی واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که مرغ گرم با قیمت مصوب کیلویی 31 هزار تومان بفروش می‌رسد. 11 هزار تومان اختلاف قیمت بین این محصول وجود دارد و همین مسئله خرید گوشت منجمد را برای مردم جذاب کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث تفاوت قیمت مرغ منجمد و مرغ گرم شده است، بیان کرد: به نظر من کیفیت مرغ منجمد با مرغ گرم چندان متفاوت نیست. دولت برای اینکه مرغ منجمد با این نرخ در بازار توزیع شود یارانه قابل توجهی به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند تا مصرف‌کنندگان توان خرید این محصول را داشته باشند.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه مرغ با نرخ مصوب تمام نیاز بازار را تامین نمی‌کند، بیان کرد: نرخ بازار آزاد با نرخ مصوب حداقل 4 تا 5 هزار تومان فرق دارد و قیمت مرغ گرم آماده طبخ بین 35 تا 37 هزار تومان است. البته باید این نکته را بگویم که مرغ با نرخ مصوب تنها 50 درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در تامین مرغ گرم با مشکلاتی مواجه هستیم، بیان کرد: تولیدکنندگان مرغ با مشکلاتی چون افزایش قیمت جوجه یک روزه و کمبود نهاده و خوراک طیور دست و پنجه نرم می‌کنند و همین مسائل دست به دست هم داده تا قیمت مرغ در بازار آزاد روند صعودی به خود بگیرد.

یوسف‌خانی در پاسخ به این پرسش که خبر فروش مرغ اینترنتی از سوی رییس سازمان تعاون روستایی اعلام شد به نظر شما این شیوه توزیع تا چه میزان می‌تواند در تنظیم بازار نقش داشته باشد، گفت: این روش فروش در راستای تکریم شهروندان اجرا خواهد شد تا مصرف‌کنندگانی که امکان خرید حضوری ندارند و مریض احوال هستند نیاز خود را به‌صورت مجازی تهیه و تامین کنند.

وی ادامه داد: طبق آنچه اعلام شد قرار است در سامانه‌‎ای که این سازمان برای این موضوع تعریف کرده است مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان عرضه شود. باید بگویم مرغ منجمد به وفور با همین نرخ در بازار موجود است و من نمی‌دانم فروش این محصول با یک نرخ مصوب در بازار مجازی و بازار حضوری چه فرقی دارد؟

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ مصوب هزار تومان مرغ منجمد قیمت مرغ مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت درهم امارات در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که درهم امارات که در بازار آزاد دیروز به ۱۷,۶۹۰ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۶۰ تومانی (۰.۳۴ درصد) به ۱۷,۷۵۰ رسید.

بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۷۵۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۰.۹۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۳۶۷ درهم امارات.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۵۶ درهم امارات.

منبع: رکنا

tags # درهم امارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد