Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قو‌های مهاجر به تالاب سرخرود و ازباران خبر داد و گفت:همه ساله با افزایش سرما در شمال خزر و بخش‌هایی از سیبری، قو‌های مهاجر از اواسط آبان ماه با جمعیت اندک مهاجرت به عرض‌های پایین جغرافیایی آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و جمعیت قو‌ها از گونه‌های فریادکش، گنگ و کوچک هستند و عمده جمعیت قو‌های فریادکش که در تالاب سرخرود و ازباران فرود می‌آیند.

ربیعی گفت: جمعیت اصلی قو‌ها از اواسط آذر ماه وارد تالاب‌های استان شده و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می‌کنند.

او با اشاره به اینکه با افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا سبب می‌شود قو‌ها برای تغذیه به آببندان‌های دیگر پرواز کرده و در معرض شکار قرار بگیرند، افزود: اداره حفاظت محیط زیست محمود آباد تلاش کرده تا با توزیع گندم در آب بندان‌ها مانع پراکنده شدن شود وامنیت آن‌ها را تامین کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با ورود قو‌های مهاجر به تالاب سرخررود جمعیت زیادی از علاقه‌مندان به حیات وحش و پرنده نگر‌ها برای مشاهده پرنده‌ها از این منطقه بازدید می‌کنند.

با توجه به فرود اولین دسته از قو‌های مهاجر به تالاب سرخرود، یکدستگاه کانکس جهت استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان توسط شهرداری سرخرود تهیه و با هماهنگی‌های انجام شده در محل تالاب نصب شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مازندران پرندگان مهاجر قوهای مهاجر قو های مهاجر به تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری