Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش به زودی و با هدف افزایش سفرها به این جزیره، افتتاح‌ خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، محمد رضا نوایی لواسانی صبح سه شنبه 24 آبان در بازدید از این مجموعه عمرانی اظهار داشت: این طرح مهم عمرانی فرودگاه کیش با پیسرفت 90 درصدی، موجب رونق کسب و کارها در این جزیره می‌شود و با تمام توان برای افتتاح آن تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با روحیه جهادی حاکم در مجموعه عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، تکمیل طرح پایانه مسافری جزیره را اولویت نخست سازمان قرار دادیم که به زودی با افتتاح این پروژه، شاهد تحولات مهم اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تاریخ رونق اقتصادی در کیش به دو بخش قبل از افتتاح و بعد از افتتاح این طرح مهم عمرانی تقسیم می‌شود؛ امیدواریم پس از افتتاح پایانه مسافری فرودگاه کیش شاهد رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

وی با تاکید بر این که در حوزه زیرساخت های جزیره کیش اقدامات اساسی انجام شده است، اظهار داشت: برای تامین منابع مالی در اقصی نقاط کشور با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم ولی در خصوص این طرح که سبب رونق و اشتغالزایی در جزیره و کشور می‌شود منابع آن را تامین شده و تلاش می‌کنیم به زودی آن را افتتاح کنیم.

** نوار نقاله پایانه‌ مسافری فرودگاه‌ کیش توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شد

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نوار نقاله‌های پایانه جدید فرودگاه کیش توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.

علی عرب اظهار داشت: برای ساخت نوار نقاله‌ها 50 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق شکوفایی معاونت علمی و فناوری دریافت شده است.

وی همچنین در خصوص سیستم های اعلام و اطفاء حریق، اظهار داشت: این سیستم از کیفیت بالایی برخوردار است و 4 هزار اسپرینگلر به سیستم‌های مخازن آب متصل هستند و به محض این که دود به دتکتور برسد منطقه مورد نظر به صورت خودکار برای اطفاء حریق فعال می‌شود.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح موقعیت این پروژه گفت: 560 خودرو می‌توانند در محوطه این مجموعه پارک شوند که تا 1000 خودرو قابل افزایش می‌باشد و 33 هزار متر مربع هم فضای سبز برای این طرح عمرانی منظور شده است.

وی با اشاره به این که ساختمان پایانه مسافری جدید فرودگاه بین‌المللی کیش 49 هزار مترمربع زیر بنا در 4 طبقه احداث شده است، افزود: ظرفیت این فرودگاه تا 6 میلیون نفر مسافر در قالب استاندارد بین‌المللی است که تا 9 میلیون نفر قابلیت بهره برداری دارد.

تعاونی جدید صیادی در کیش ایجاد می‌شودسعید محمد: کیش نقشی ارزشمند در اقتصاد و سرمایه‌گذاری ایفا خواهد کرد

به گفته عرب، اگر پیمانکار با همین سرعت به فعالیت خود ادامه دهد تا 4 ماه آینده به 96 درصد پیشرفت فیزیکی خواهیم رسید که قابلیت افتتاح دارد.

وی گفت:  تعداد 51 کانتر در این پایانه پیش بینی شده است که نسبت به سرزمین اصلی سه برابر است و مسافران هنگام ورود به پایانه از هر کدام از کانترهای مورد نظر می‌توانند کارت پرواز دریافت و از طریق پله برقی به طبقه دوم مراجعه کنند و پس از بازرسی توسط پل‌های تلسکوپی سوار هواپیما شوند.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: انتقال بار مسافر نیز به صورت هوشمند تفکیک و به بارانداز مربوطه انتقال می‌یابد و هیچ عامل انسانی در این حوزه درگیر نیست.

به‌گفته وی، حدود 20 هزار متر مربع این مجموعه در طبقه اول به دفاتر اداری و شرکت‌های هواپیمایی اختصاص یافته است و در بخش بار مسافران هم تعداد 4 نوار نقاله با 260 متر پیش بینی شده که هر یک متر در ثانیه سرعت دارد و همزمان 1800 چمدان را از داخل پایانه به بار انداز منتقل می‌کند.  

شایان ذکر است؛ قسمت سالن ورودی این‌مجموعه حدود 2 هزار مترمربع و قسمت اداری 7 هزار متر مربع است و 10 پل متحرک و 5 پل ثابت برای جا به جایی مسافران همزمان می‌تواند به ده هواپیما متصل شود.

همچنین در طبقه دوم نیز رستوران‌ها و کافی شاپ ایجاد شده که حدود 3 هزار متر مربع و 1300 متر مربع فضای مفید دارند و نور طبیعی سقف به گونه‌ای طراحی شده که در طول روز کمترین میزان روشنایی مصنوعی را نیاز داشته باشد و تعداد 330 فن‌کویل با برند ایتالیایی و تعداد 6 چیلر 373 تن و تعداد 30 هواساز در این طرح کار شده است.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد کیش مسافری فرودگاه هزار متر مربع فرودگاه کیش نوار نقاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • افتتاح طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی صداوسیمای کیش، ۲۹ فروردین