Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵ درصد بارش های استان دریافت شده است.

کمالی ۲۵ ابانماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان مرکزی، با اشاره به وضعیت بارشی کل کشور، بیان کرد: در سال زراعی گذشته یعنی تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ میانگین بارش در کشور ۱۴۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیمتر و میانگین بارش بلندمدت ۲۳۵.۲ میلیمتر بوده است و در واقع در سال گذشته بارش ها ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی سال گذشته وضعیت بهتری را نسبت به میانگین های بارش در کشور داشته است، اما به هرحال با خشکسالی روبرو بودیم، افزود: سال گذشته در واقع ۶۷ درصد بارش های مورد انتظار محقق شد ولی استان مرکزی نسبت به ۱۶ استان کشور وضعیت بهتری داشت.

کمالی با اشاره به اینکه استان مرکزی در محدوده خشکسالی متوسط تا شدید قرار دارد، گفت: امسال وضعیت بارش ها در استان بهبود یافته است به طوری که از ابتدای مهرماه یعنی آغاز سال زراعی جاری، میزان بارش ها در کشور ۱۷.۲ میلیمتر بوده است که این رقم در استان مرکزی به ۴۳.۵ میلیمتر رسیده است و در واقع ۱۵ درصد بارش های مورد انتظار در استان محقق شده است.

وی در خصوص روند بارش های پیش رو بیان کرد: از ۱۰ آذرماه تا نهم اسفندماه، بارش های شمال استان در حد نرمال است، اما در مناطق جنوبی و مرکزی ۱۰ درصد بارش های نرمال دریافت خواهد شد و البته یک درجه افزایش دما از آذرماه تا اسفندماه نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان مرکزی بارش باران درصد بارش استان مرکزی سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد

ابوالفضل قاسمی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های شدید روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب در سطح سه روستای راوه، رباط‌ترک و کهک شد که با تلاش مجموعه شهرستان این آبگرفتگی‌ها تا شب گذشته برطرف شد و شاهد هیچ‌گونه خسارت به منازل و تأسیسات زیرساختی نبودیم.

وی با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث و اقدام فوری، افزود: در حال حاضر تمامی راه‌ها و معابر روستایی شهرستان دلیجان باز بوده و تردد بدون هیچ مشکلی در آنها جریان دارد. بررسی شرایط روستاها و محورهای روستایی از طریق بخشدار مرکزی دلیجان و دهیاری‌ها نیز در حال پیگیری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بارش‌های روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب جاری شدن روان‌آب در سه روستای دلیجان شد که بدون وارد شدن هیچ آسیبی به این روستاها برطرف شد.

کد خبر 6087638

دیگر خبرها

  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد