Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@16:53:24 GMT

ديدار کاظمي قمي با وزير خارجه طالبان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۱۱۷۲

خبرگزاری آریا- در دیدار نماینده رییس جمهور کشورمان در امور افغانستان با وزیر خارجه طالبان بر حل مشکلات ملت افغانستان تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسن کاظمی قمی در نخستین برنامه رسمی خود در کابل با وزیر خارجه طالبان دیدار کرد.
دیدار حسن کاظمی قمی در محل وزارت خارجه طالبان دقایقی قبل آغاز شده است در ابتدای این دیدار نماینده رییس جمهور کشورمان در امور افغانستان گفت : ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند و جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به مشکلاتی که این روزها افغانستان با آن درگیر است ابراز امیدواری کرد این مشکلات به زودی رفع شود.
حسن کاظمی قمی روز گذشته وارد کابل شد نماینده ویژه رییس جمهور ایران درامور افغانستان قرار است در سفر سه روزه با سران طالبان دیدار کند.
مسایل منطقه ای و اقتصادی ، کمک های بشردوستانه و تشکیل دولت فراگیر از جمله محورهای سفر حسن کاظمی قمی به افغانستان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاظمی قمی طالبان حسن کاظمی قمی خارجه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان که به دهلی نو سفر کرده، در دیدار با وزیر امورخارجه هند، در مورد اهمیت همکاری منطقه‌‌ای و بین‌المللی برای رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان گفت‌وگو‌ کرده است.

یوناما امروز پنج شنبه (31 حمل) با انتشار این خبر در شبکه ایکس نوشته است رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما و نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با سوبرامانیام جی‌شنکر، وزیر امورخارجه‌ هند، از حمایت بشردوستانه حیاتی و دوستی دیرینه هند با مردم افغانستان، قدردانی کرده است.

وزیر امورخارجه‌ هند نیز با انتشار پستی در ایکس نوشته است که با رییس یوناما در مورد وضعیت کنونی افغانستان تبادل نظر کرده است.

او افزوده است که در این دیدار تأکید کرده است هند گندم، سموم دفع آفات و لوازم مکتب برای افغانستان فراهم کرده است.

جی‌شنکر همچنین از نقش آژانس‌های سازمان ملل متحد در افغانستان قدردانی کرده است.

این در حالی است که هند در طول نزدیک به سه سال گذشته به کمک رسانی به مردم افغانستان از طریق آژانس های سازمان ملل متحد در کشور ادامه داده است، اما در ماه های گذشته شاهد نوعی تحول و تغییر در سیاست خارجی این کشور در مورد افغانستان و فعال شدن آن به خصوص پس از تداوم تیرگی روابط کشور با پاکستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • واکنش دیدنی وزیر خارجه الجزایر به سخنان نماینده اسرائیل | ویدئو
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم