Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد سراب نشین روز سه شنبه در مراسم آغاز برداشت ماهیان گرمآبی استان تهران در دریاچه عشق آباد شهرستان ری، اظهار داشت: در حدود ۲ و نیم برابر اشتغال مستقم، اشتغال غیرمستقم در حوزه شیلات این استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۵۲۴ مزرعه ماهیان گرمآبی و ۳۳۴ مزرعه ماهیان سردآبی در استان تهران فعال هستند، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال باید هفت هزار و ۵۰ تن انواع ماهی خوراکی در استان تهران تولید می شد که در هفت ماهه اول سال جاری سه هزار و ۹۰۰ تن تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراب نشین اضافه کرد: استان تهران با داشتن تنوع اقلیمی و میانگین دمای ۳۵ درجه در تابستان و ۱۵ تا ۲۰ درجه در زمستان بخصوص در شهرستان های جنوبی مانند ری، ورامین، پیشوا و قرچک زمینه خوبی برای تولیدات ماهیان گرمآبی دارد.

وی با اشاره به اینکه ماهیان گرمآبی استان تهران مانند سایر نقاط کشور از خانواده کپور ماهیان مانند کپور معمولی، کپور نقره ای، آمور و ماهی بیگ هد یا سرگنده است، افزود: در هفت ماه اول سال جاری یکهزار و ۳۰۷ تن انواع ماهیان کپور در استان تهران تولید شده است.

سراب نشین یادآور شد: وجود تعداد زیاد چاه های آب کشاورزی، نیاز به تعویض کم آب، در دسترس بودن خوراک و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ کلان شهر تهران، از عوامل اشتیاق کشاورزان به تولیدات شیلات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های پیشوا و ورامین بیشترین تعداد واحدهای تولید ماهیان گرمآبی را دارند، بیان داشت: شهرستان ری به دلیل استقرار واحدهای کلان تولید ماهیان گرمآبی با تولید سالانه ۴۵۰ تن ماهی به عنوان قطب اصلی تولید ماهی استان تهران مطرح است.

سراب نشین ابراز کرد: تقریبا تمام تولیدات شیلات استان تهران در بازار بایتخت مصرف می شود و بخش اندکی نیز برای صادرات به کشور سوریه برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص صنایع تبدیلی شیلات استان تهران نیز گفت: هم اکنون ۱۱ واحد تولید کنسرو و بسته بندی ماهی در استان تهران وجود دارد که هفت واحد آن فعال است.

به گزارش ایرنا، مراسم آغاز برداشت ماهیان گرمآبی استان تهران امروز با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مزرعه الویری واقع در دریاچه عشق آباد شهرستان ری برگزار شد.

گفتنی است، مزرعه الویری به عنوان بزرگترین مزرعه ماهیان گرمآبی استان تهران با مساحت مفید ۷۳ هکتار و ظرفت اسمی ۱۸۰ تن در روستای عشق آباد بخش قلعه نو شهرستان ری واقع شده است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی شهرستان ری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی شهرستان ری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مزرعه پرورش ماهی شهرستان ری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران استان تهران شهرستان ری سراب نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان