Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:05:21 GMT

سیستان و بلوچستان یخبندان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۲۰۴۸

سیستان و بلوچستان یخبندان می‌شود

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل، گفت: از صبح فردا با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گرد و خاک برخی مناطق استان را فرا می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل اظهار داشت: از صبح فردا با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گرد و خاک برخی مناطق استان را فرا می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش باد شدید و کاهش دما شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون و مناطق مرکزی و نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: مهمترین پیامدهای نفوذ توده هوای سرد و وزش بادهای سرد شمالی در مناطق درگیر, خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و یخبندان موقتی شبانه در مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان منصوب شدآخرین جزئیات چاه ژرف سیستان و بلوچستان/ حفر 100 حلقه چاه هدف‌گذاری شدبیش‌از 80 هزار متر حفاری مواد معدنی در سیستان و بلوچستان انجام شد

حیدری با بیان اینکه شرایط پیش‌رو سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی خواهد شد خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان، گلخانه‌داران و فعالان بخش‌های دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: پرهیز از سفرهای غیرضرور، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش دام و طیور، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و کنترل ضدیخ ماشین‌آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش‌رو توصیه می‌شود.

انتهای پیام/392/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، گفت: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شدن ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (پیرو هشدار سطح زرد شماره پنج) در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا شب پنجشنبه (چهارم تا ششم اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • تداوم رگبارهای بهاری در سیستان و بلوچستان
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک