Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با ارسال پیامکی به ناشران دیجیتال آن‌ها را از استفاده از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی که طبق قوانین کشور فیلتر شده‌اند، منع کرد.
طبق اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ناشرین دیجیتال، نمایندگان و متقاضیان مجوز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی نباید از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده مانند تلگرام، یوتیوب و توییتر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





این مرکز از ناشران دیجیتال و متقاضیان مجوز درخواست کرده تا جهت اجتناب از هزینه‌های احتمالی و مشروط شدن نرم‌افزار، ممنوعیت اعلام شده را رعایت کنند.

استفاده از نام این پلتفرم‌ها به هر شکل اعم از محیط نرم‌افزار یا روی بسته نرم‌افزار مطلقا ممنوع است و بنابر اطلاعیه صادر شده به چنین نرم‌افزارهایی هولوگرام تعلق نخواهد گرفت.

از آنجایی که بسیاری از ناشران دیجیتال، آدرس‌ شبکه‌های اجتماعی خود را روی بسته‌های نرم‌افزاری‌شان برای ارتباط بیشتر با مخاطبان‌ خود درج کرده‌‌اند، با این وجود اکنون به نظر می‌رسد با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی،  بایستی جهت حذف این عناوین اقدام کنند.

لازم به ذکر است مقصود از ناشران دیجیتال، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مجوز عرضه و نشر محصولات و عناوین دیجیتال، نشر آنلاین، سامانه پیامکی، نشر کاربر محور و … را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دریافت کرده‌اند.

طبق برنامه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد برای پاکسازی بازار از محصولات ناسالم و با محتوای نامناسب، تمامی نرم‌افزارهای تولیدی در بازار ایران بایستی از این مرکز هولوگرام دریافت کنند. این قانون مربوط به کپی رایت داخلی و حق مالکیت نرم‌افزار است و مطابق آن بررسی، گواهی ثبت، شناسنامه نرم‌افزار و پروانه انتشار پس از تکثیر هولوگرام تحویلی از سوی این مرکز روی آثار درج می شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تلگرام یوتیوب توییتر فیلترینگ ناشران دیجیتال مرکز توسعه نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد

رونمایی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت باعث شده است که توجه به پلتفرم Windows on Arm در چند ماه گذشته به‌طور قابل توجهی افزایش یابد و حالا وقت آن رسیده که مرورگر ویوالدی نیز با انتشار پیش‌نمایش نسخه‌ی جدید خود به این عرصه وارد شود.

پیوستن ویوالدی به آرم در حالی رخ می‌دهد که چند روز پیش نسخه‌ی نهایی مرورگر کروم برای پردازنده‌های آرم منتشر شد. نسخه‌ی بومی مرورگر اج نیز از مدت‌ها قبل دردسترس کامپیوتر‌های مبتنی‌بر آرم قرار گرفته بود.

ردموندی‌ها از سال ۲۰۱۶ با پروژه‌ی Windows on Arm سفر دشواری را آغاز کردند و هنوز تعداد کمی از نرم‌افزار‌ها به‌صورت بومی روی معماری آرم اجرا می‌شوند و تعداد اندک پردازنده‌های جذابی که تاکنون برای این پلتفرم معرفی شده‌اند باعث کاهش علاقه‌ی مشتریان و توسعه نیافتن نرم‌افزار‌ها شده است.

به‌نظر می‌رسد که از زمان معرفی پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت توسط کوالکام که به‌زودی عرضه خواهد شد، محاسبات دچار تغییر شده‌اند. این پردازنده در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی است که برخی مدل‌های پردازنده اینتل و تراشه‌ی M۲ اپل در کلاس خود را پشت سر می‌گذارد.

اسنپدراگون ایکس الیت پس از رونمایی با پشتیبانی بی‌سابقه‌ای از سوی توسعه‌دهنگان نرم‌افزاری مواجه شد. کوالکام اعلام کرد که DaVinci Resolve، یکی از بهترین نرم‌افزار‌های ویرایش ویدیو، نسخه‌ی بومی آرم خواهد داشت که بسیار تحسین‌برانگیز است.

نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید ویوالدی با شماره‌ی ۳۳۲۹٫۷ به‌صورت آزمایشی به پشتیبانی از Windows on Arm می‌پردازد. تیم توسعه هشدار داده است که این نسخه هنوز به‌طور کامل بررسی نشده و احتمالاً همراه با ناپایداری خواهد بود. انتظار می‌رود که در به‌روزرسانی‌های بعدی ایرادات آن برطرف شوند.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد
  • معرفی ۵ سرویس پولساز گوگل و نحوه استفاده از آنها
  • پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • یوتیوب، یار دوازدهم اسرائیل!
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا