Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۹۰۰ تن ماهی خوراکی در استان تهران تولید شده که تا پایان سال به بیش از ۷ هزار تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، آئین آغاز برداشت ماهیان گرمآبی استان تهران با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مزرعه الویری واقع در دریاچه عشق آباد شهرستان ری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این مراسم محمد سراب نشین در جمع خبرنگاران با اشاره به اشتغال قابل توجه حوزه شیلات اظهار داشت: در حال حاضر 858 مزرعه تولید ماهی در استان تهران در حال فعالیت هستند که شرایط اشتغال پایدار  2 هزار و 534 نفر به صورت مستقیم در حوزه شیلات استان تهران فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به اشتغال قابل توجه این حوزه  در حدود 2 و نیم برابر اشتغال مستقم نیز اشتغال غیرمستقم در حوزه شیلات ایجاد شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: 524 مزرعه ماهیان گرمآبی و 334 مزرعه ماهیان سردآبی در استان تهران فعال هستند که براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال امکان تولید  7هزار و 50 تن انواع ماهی خوراکی در استان تهران فراهم شده است.

سراب نشین تصریح کرد:  از ابتدای سال تاکنون در استان تهران 3 هزار و 900 تن ماهی خوراکی تولید شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ابراز داشت: استان تهران به دلیل تنوع اقلیمی و میانگین دمای 35 درجه در تابستان و 15 تا 20 درجه در زمستان به ویژه در شهرستان‌های جنوبی مانند ری، ورامین، پیشوا و قرچک زمینه خوبی برای تولیدات ماهیان گرمآبی دارد.

سراب نشین یادآور شد: وجود تعداد زیاد چاه های آب کشاورزی، نیاز به تعویض کم آب، در دسترس بودن خوراک و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ کلان شهر تهران را از عوامل اشتیاق کشاورزان به تولید شیلات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های پیشوا و ورامین بیشترین تعداد واحدهای تولید ماهیان گرمآبی دارند، بیان داشت: شهرستان ری به دلیل استقرار واحدهای کلان تولید ماهیان گرمآبی با تولید سالانه 450 تن ماهی به عنوان قطب اصلی تولید ماهی استان تهران مطرح است.

سالانه 10 هزار تن ماهی در مزارع پرورش ماهی استان ایلام تولید می‌شود3500 تن ماهی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود + تصویر

سراب نشین در پایان خاطرنشان کرد: تقریبا تمام تولیدات شیلات استان در بازار بزرگ مصرف کلان شهر تهران مصرف می‌شود و بخش اندکی نیز برای صادرات به کشور سوریه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران استان تهران ماهیان گرمآبی ماهی خوراکی تولید ماهی تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

ایسنا/گیلان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان از افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صمعتی صومعه سرا خبر داد و گفت: تامین زیرساخت های برق شهرک های صنعتی با توجه به نقش خطیر آنها در تولید و اشتغال، بسیار مهم و حیاتی است.

محمود دشت بزرگ امروز، ۸ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا، اظهار کرد: تامین زیرساخت های برق شهرک های صنعتی با توجه به نقش خطیر آنها در تولید و اشتغال، بسیار مهم و حیاتی است.

وی درخصوص اهمیت و ضرورت احداث این پست، گفت: با توجه به اینکه شهرک های صنعتی نقش مهمی در تولید، اشتغال و رشد و توسعه دارند، احداث این پست برای شرکت برق منطقه ای گیلان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اهداف این پروژه، عنوان کرد: افزایش دو برابری ظرفیت توان الکتریکی پست از اهداف این پروژه است. در واقع با استقرار دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در پست، ظرفیت آن به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دشت بزرگ با بیان اینکه برای پروژه مذکور حدود ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این پست تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل باقیمانده پروژه با سرعت خوبی در حال اجراست و پیش بینی می شود این پروژه در سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید