Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@16:30:01 GMT

آغاز آواربرداری در مناطق زلزله‌زده فین در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۴۰۷۶

آغاز آواربرداری در مناطق زلزله‌زده فین در هرمزگان

مهرداد حسن زاده امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: آواربرداری از مناطق زلزله زده فین در هرمزگان از عصر امروز و با حضور تجهیزات لجستیکی نیروی دریایی سپاه و راهداری از روستای گیشان غربی آغاز شد.

وی افزود: برآوردها حاکی از آن است که 650 منزل مسکونی نیاز به نوسازی و بیش از دو هزار واحد مسکونی نیز نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، معمولا آواربرداری به فاصله 4 تا 5 روز از زمان زلزله آغاز می‌شود اما با توجه به تأکیدات معاون اول رییس جمهور و استاندار هرمزگان و با بسیج مطلوب امکانات از سوی دستگاه‌ها، عصر امروز آوار برداری از روستای گیشان غربی آغاز شد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: کار بازسازی با همکاری بنیاد مسکن صورت خواهد گرفت و برنامه داریم تا نمایندگان بانک‌های عامل به منظور تسهیلات به مردم در فین مستقر و همچنین کار صدور پروانه ساختمانی نیز در حداقل زمان ممکن آغاز شود.

وی گفت: این فرصت مطلوبی برای بازسازی و مقاوم سازی در روستاها است و خدای متعال را شاکریم که این زلزله خسارات جانی وسیعی در پی نداشت.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله مدیریت بحران هرمزگان آواربرداری مقاوم سازی بندرعباس مهرداد حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته شده، اما در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت امروز بارش‌ها بصورت گذرا و موقتی است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از رفت و آمد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب شود.

وی گفت: دریا امروز بویژه در ساعات بعدازظهر با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج است و بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی صورت پذیرد.

حمزه نژاد افزود: روز جمعه ۳۱ فروردین از سرعت وزش باد کاسته و شرایط برای رفت و آمد‌های دریایی مساعد می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: از روز شنبه یکم اردیبهشت تا دوشنبه سوم اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۳۰ فروردین
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان
  • بارندگی‌های شدید در هرمزگان؛ مسدود شدن دو محور در شرق
  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی