Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@17:45:02 GMT

عربستان اعتراف کرد/ عقب‌نشینی کردیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۵۰۴۱

عربستان اعتراف کرد/ عقب‌نشینی کردیم

نیروهای متجاوز ائتلاف به یمن به رهبری عربستان اعتراف کرد که از سواحل غربی این کشور ( استان الحدیده ) عقب نشینی کرده است.

به گزارش برنا، شبکه «سی ان ان» امروز (سه شنبه) به نقل از سرتیپ «ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن از جا به جایی این نیروها و نیروهای وابسته به «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در سواحل غربی این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن افزود: استقرار مجدد و جا به جایی این نیروها و نیروهای وفادار به منصور هادی در منطقه عملیاتی در چارچوب برنامه‌های نظامی است که از سوی فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف در راستای راهبردهای نظامی برای حمایت از دولت [ مستعفی و فراری ] یمن در همه جبهه‌ها انجام می‌شود.   

وی افزود: نیروهای مشترک در ساحل غربی پنجشنبه گذشته عملیات جا به جایی و استقرار مجدد نیروهای نظامی خود را بر اساس دستورات فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف انجام دادند و روند جابجایی با نظم و انعطاف‌پذیری مطابق با برنامه‌های آن‌ها و در مسیر برنامه‌های آینده نیروهای ائتلاف انجام شد.  

پیشتر شبکه خبری المیادین روز شنبه هفته جاری به نقل از منابع یمنی اعلام کرد که عقب نشینی ائتلاف سعودی از ساحل غربی به دلیل نگرانی آمریکا و امارات از تحولات جاری در استان مارب واقع در شمال شرق صنعا صورت گرفته است. 

این منابع گفتند که استان الحدیده (غرب) یمن به طور کامل پاکسازی شده و تنها شهرستان الخوخه باقی مانده است. 

این منابع همچنین یادآور شدند که نیروهای ائتلاف قصد دارند وضعیت خود را در جنوب، پیش از شکست سنگین نظامی سروسامان دهند. 

منابع مزبور فاش کردند که ائتلاف سعودی تمامی نیروهای خود از جمله نیروهای «طارق صالح» و تیپ «العمالقه» را از ساحل غربی به سمت عدن منتقل کرده است. 

منابع یمنی  یادآورشدند که پیشروی نیروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در ساحل غربی تاکنون بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر مربع بوده و بجز شهرستان الخوخه کل استان الحدیده پاکسازی شده است و پیش بینی می‌شود که آن نیز امروز آزاد شود. 

برخی منابع روز جمعه به المیادین گفتند که نیروهای ائئلاف سعودی از ده‌ها موضع در جنوب و شرق شهر الحدیده عقب نشینی کرده اند.  

در همین حال پس از انتشار این اخبار، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان خبر عقب نشینی نیروهای خود از استان الحدیده را تکذیب کرده بودند.    

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور یمن دولت عقب نشینی عربستان تجاوز دولت عربستان عقب نشینی یمن نیروهای ائتلاف استان الحدیده عقب نشینی ساحل غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی سلاجقه» رییس سازمان محیط زیست، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالا آمدگی داشته باشد؛ الان در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تاکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، باید تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

کد خبر 6087498

دیگر خبرها

  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس