Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف نرم افزار‌های جعلی بانکی در گوگل پلی، اظهار کرد: خوشبختانه هموطنان ما در این باره آگاه شدند و برای این موضوع پرونده زیادی تشکیل نشده است و کمتر از ۷۰ پرونده در این باره تشکیل و در حال بررسی موارد هستیم.

وی افزود: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی نباید پولی به حساب دیگری واریز کرد، لذا در این مورد افراد برای نصب اپ‌های جعلی بانکی از کاربران واریز وجه را درخواست کرده بودند که در ادامه هموطنان با اشرافیت به موضوع متوجه جعلی بودن برنامه‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه شرکت گوگل پلی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۸ هزار اپلیکیشن جعلی وارد شرکت ما شده است، تصریح کرد: طراحان اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های ایرانی این نرم افزار‌ها را در بازار‌های داخلی به اشتراک نگذاشتند و اقدام به اشتراک گذاری این برنامه‌های جعلی در گوگل پلی کردند.

وی افزود: از آنجایی که گوگل پلی به مسائل داخلی اشرافیت چندانی ندارد، افراد اقدام به اشتراک گذاری این اپلیکیشن‌ها در آن کردند تا به راحتی کسی به برنامه آن‌ها شک نکند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه اشتراک گذاری اپلیکیشن‌های جعلی فقط مختص به بانک‌ها نیست، اظهار کرد: این نوع از بدافزار‌ها فقط در حوزه بانکی ایجاد نمی‌شوند، یک روز با عنوان اد کن، یک بار با همدم یاب، روز دیگر با عنوان ردیاب، ماهواره جیبی و دیگر عناوین اقدام به اشتراک گذاری اپلیکیشن‌های جعلی در گوگل پلی می‌کنند و این موارد فقط مختص به بانک‌های کشور نیست.

وی افزود: از بانک‌های عامل کشور درخواست می‌کنم در حوزه امنیت کاربران و هشداردهی در خصوص ارائه خدمات مجازی خود فعال‌تر شوند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه در آفت‌های دانلود اپلیکیشن‌های تلفن همراه این اتفاق می‌افتد، گفت: هموطنان برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانک‌ها باید به اپ استور و مارکت‌های داخلی یا سایت‌های بانک‌های داخلی مراجعه کنند، به هیچ عنوان در سرچ گوگل اقدام به دانلود اپلیکیشن‌های بانکی نکنند و عبارت‌های جست و جوی برنامه مورد نظر خود را دقیق و کامل وارد کنند.

بیشتر بخوانید

انتشار موبایل بانک جعلی ۸ بانک در گوگل پلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم سایبری اپلیکیشن موبایل اپلیکیشن های بانک اپلیکیشن های جعلی اشتراک گذاری اپلیکیشن ها گوگل پلی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، زارع با بیان این که بانک ملی ایران رکوردهای مهمی را در خروج از بنگاه‌داری در مقایسه با سایر بانک‌های کشور به ثبت رسانده است، تأکید کرد: وظیفه ذاتی بانک‌ها، ایجاد فرصت‌های مناسب برای خلق بنگاه است و بانک‌ها باید با توجه به این وظیفه خود شرایطی را فراهم کنند تا با خلق و گسترش شرکت‌های تولیدی، فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز در اقتصاد کشور تولید شود.

وی افزود: ماندگاری بانک‌ها در بنگاه‌ها موجب می‌شود تا چرخه ایجاد بنگاه‌های جدید متوقف شود، ازاین‌رو مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری با هدف خلق بنگاه‌های جدید تأکید دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی ایران گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات پول و اعتبار، بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند و باید در راستای واگذاری دارایی‌های خود قدم بردارند.

رحیم زارع بیان کرد: واحدهای تولیدی احیاء شده توسط بانک‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند و از همان نقطه آغاز که وارد قراردادی برای خلق بنگاه می‌شوند، باید به نقطه خروج نیز فکر کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رویکرد مدیریت بانک ملی ایران در این زمینه گفت: بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک پیش‌رو در نظام بانکی کشور بزرگ‌ترین عرضه شبکه بانکی را با واگذاری پتروشیمی شازند به مبلغ ۳۶ همت رقم زده است.

وی تصریح کرد: واگذاری پتروشیمی شازند به شرکت پالایشگاه تهران که ۷۰ درصد سهام آن در قالب سهام عدالت در اختیار عموم مردم است، یک تجربه موفق در شبکه بانکی کشور بوده است و بدون شک عواید این واگذاری به‌صورت مستقیم به سهامداران این شرکت که عموم مردم هستند، می‌رسد.

دیگر خبرها

  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • نرخ جدید بهره بین بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول