Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:55:07 GMT

پویش تامین آب شرب پایدار شهرستان بانه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۶۸۰۸

پویش تامین آب شرب پایدار شهرستان بانه آغاز شد

حامد اسراری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن پاژین برای برگزاری این پویش مردمی که یکی از خواسته های مهم مردم این شهر است از فرمانداری بانه مجوز دریافت کرد و از طریق این پویش خواستار حل مشکلات آب بانه شدیم.

وی اضافه کرد: شهرستان بانه از سه سد سردشت، چراغ ویس و شهید کاظمی بوکان حق آبه دارد و ۲۴۰ هکتار از زمین های بخش نمشیر زیر آب سد سردشت رفته در واقع ۳۰ درصد از آب این سد در بانه تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسراری با بیان اینکه مردم بانه از آب سالم و بهداشتی محروم هستند ادامه داد: در صورتی که حق آبه مردم شهرستان بانه از این سدها تامین شود مشکل آب بانه حل می شود.

وی با اشاره به استقبال مردم این شهر از پویش تامین آب پایدار بانه گفت: تاکنون سه هزار امضاء جمع آوری شده و این پویش یک هفته ادامه دارد که از همه شهروندان درخواست می کنیم نسبت به این حق خود مسوولیت پذیر باشند.

اسرار ادامه داد: بسیاری از مردم بانه در یک شبانه روز تنها یک ساعت آب دارند یا برخی از محلات آب ندارند بنابراین باید از حق آبه خود برخودار شوند.

مدیر عامل انجمن محیط زیستی پاژین بانه با اشاره به بهره برداری نامناسب از چشمه ها و آبهای جاری اظهار داشت: بهره برداری نامناسب باعث شده که اکوسیستم منطقه تغییر کند و بسیاری از حیوانات و خزندگان این منطقه به دلیل کم آبی از بین رفتند.

وی افزود: یکی از پیام های این پویش مردمی این است که از آقای رییس جمهور که نسبت به تک تک افراد جامعه احساس مسوولیت می کند درخواست می کنیم باتوجه به منابع آبی زیادی که داریم براساس قانون نسبت به تامین حق آبه مردم بانه اقدام کنند.

این فعال محیط زیستی با بیان اینکه آب های شهرستان بانه به درستی مدیریت نمی شود افزود: علی رغم کمبود آب در بانه آب این شهر در بخش‌های دیگری از استان و حتی برای آبیاری شهرداری مصرف می شود که با مدیریت مصرف این آب نیاز مردم بانه باید در اولویت قرار بگیرد.

وی وجود چاه های عمق آب در خانه باغ ها را یکی از عوامل مهم در کم‌آبی دانست و گفت: مجوزهای زیاد و غیرقانونی چاه های عمیق آب برای خانه باغ ها صادر شده باعث که افزایش آتش سوزی ها و تغییرات اقلیمی منطقه شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کم آبی کردستان بانه تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی کردستان بانه کم آبی کردستان بانه تخریب محیط زیست شهرستان بانه مردم بانه حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

عضو شورای شهر مشهد، گفت: مشارکت مردم در احیای زندگی‌ افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی از نکات مثبت پویش مشهد مهربان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی ناصحی در جمع خبرنگاران، در خصوص پویش مشهد مهربان، اظهار داشت: پویش مشهد مهربان در سال 1403 با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و در روز ولادت امام رضا(ع) پایان می‌یابد.

وی افزود: مشارکت مردم در احیای زندگی‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی از نکات مثبت این طرح است و از مردم خواهشمندم در حد توان خود در این پویش مشارکت کنند.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از مهمترین ایده‌های شوراهای اجتماعی محلات که در 3 سال 1400، 1401 و 1402 موجب جذب مشارکت بسیاری از شهروندان شده، پویش مردمی مشهد مهربان است، عنوان کرد: این پویش با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد راه‌اندازی شد و توانست به همت شوراهای اجتماعی محلات و خیرین محلی در سال اول 5000 نفر، سال دوم 10 هزار و در سال سوم بیش از 22 هزار نفر مشارکت‌کننده را در آزادی چندین زندانی سهیم کند.

ناصحی خاطرنشان کرد: تا به امروز 25 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که مناطق چهار،پنج و یازده بیشترین میزان مشارکت را داشته اند.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: شوراهای اجتماعی محلات همچون سال‌های گذشته با استفاده بهینه از ظرفیت مردم نوع‌دوست، نیکوکاران و خیرین محلی، در راستای تقویت اخلاق اجتماعی و روحیه خیرخواهانه با مشارکت تشکل‌ها و مراکز نیکوکاری، مدارس و مساجد محله نسبت به آزادی زندانیان اقدام کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه ضمن انجام وظایف خود به نحو احسن باید تسهیل‌گر باشند و با تلاش و تبلیغ مناسب مشارکت‌های مردمی را سازماندهی کنند.

کمک‌های سازمان یافته و هدفمند موثرتر است

یوسف‌زاده، معاون فرهنگی شهرداری منطقه 2 مشهد نیز اظهار داشت: در پویش مشهد مهربان دو موضوع تعریف شده که شامل آزادسازی زندانیان جرائم غیب عمد و حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبت این طرح ورود مردم به صورت مستقیم و افزایش ظرفیت‌ مشارکت‌های مردمی بوده است و در این طرح نگاه شهرداری معطوف به یک قشر خاص نیست بلکه عوام مردم جهت مشارکت مورد توجه هستند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 2 مشهد عنوان کرد: سال گذشته بیست‌ و پنج میلیون جمع آوری شده است تا به امروز 50 درصد مبلغ سال گذشته جمع‌آوری شده است.

یوسف‌زاده افزود: سال گذشته 30 شب در بوستان حجاب برنامه قرآنی برگزار شد که مردم در حین برنامه قرآنی اقدام به مشارکت و حضور در غرفه مشهد مهربان کردند، اما امسال با توجه به با سردی هوا هشت شب در ماه مبارک رمضان در بوستان حجاب برنامه برگزار شد که 520 نفر مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: بنا داریم به بیست و پنج محله منطقه دو ورود کنیم و دستگاه کارتخوان را به محلات، معابر، بازارها و معابر اصلی جهت افزایش مشارکت مردم ببریم. در محله عبدالمطلب 150 نفر مشارکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 2 مشهد، خاطرنشان کرد: اگر مردم به صورت سازمان یافته و هدفمند در طرح مشارکت کنند، قطعا نسبت به فعالیت‌های فردی ثمره موثرتر و مشهودتری خواهیم داشت، لذا خواهشمندم در حد وسع در پویش مشهد مهربان مشارکت کنید.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز
  • ایجاد امنیت پایدار نیازمند همکاری نهاد‌های حکومتی و مردم است
  • آغاز پویش دانش‌آموزی «عطر اردیبهشت ۳ » در کرمان