Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تغییرات رنگ‌بندی کرونایی شهرها، دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جهت اجرا از آبان ماه ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

۱ـ تمامی کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی که شهرهای آن ها برابر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به رنگ‌های آبی و زرد اعلام می‌شوند، به صورت حضوری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ـ تشکیل کلاس‌های حضوری صرفاً در خصوص دروسی است که دارای ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر است، بدیهی است برگزاری کلاس‌های درسی با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر همچنان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

۲ـ به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که حداقل ۶۰ درصد کلاس‌های درسی واحدهای دانشگاهی که برابر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، به رنگ‌های آبی و زرد اعلام شده به صورت حضوری تشکیل گردد.

۳ـ تمامی دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی درس / دروس نظری ـ عملی در تمامی شهرها (با رنگ‌های مختلف) به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

لازم است واحدهای دانشگاهی در برگزاری کلاس‌های حضوری ضوابط مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی (رعایت حداقل فاصله اجتماعی ۲/۱ متر، ضدعفونی‌ کلاس‌های درسی و ...) رعایت نمایند.

۴ـ برگزاری تعداد ۱۶ جلسه کلاس (حضوری و مجازی) الزامی است.

این شیوه‌نامه در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۲ به تأیید رئیس دانشگاه آزاد رسید و مسئولیت حسن اجرای آن بر عهده رؤسای واحدهای مراکز استان‌ها می‌باشد.

کد خبر 5353870 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی آموزش حضوری محمد مهدی طهرانچی دروس عملی و کارگاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حکم انتصاب دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی آموزش حضوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه پیام نور سازمان امور دانشجویان خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محمد مقیمی دانشجویان پروتکل های بهداشتی کلاس های درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد

رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد که این افراد استخدام رسمی هم هستند. وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، بر تعامل میان دستگاه‌ها برای شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی یادآور شد: معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی ادامه داد:  پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود،  همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود. 

وی تاکید کرد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

صحرایی درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه بندی معلمان مرتبط کنید و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند،  فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: موسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند