Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:43:55 GMT

۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۸۵۳۲

۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید راحتی صبح چهارشنبه با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با ارگان های ذیربط بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت های خود را افزایش داده است.
وی با تاکید بر جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده اظهار کرد: انتظار می رود سایر دستگاه ها و سازمانها و دهیاران و جوامع محلی نیز همکاری لازم با دستگاههای متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راحتی افزود: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضیُ و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد خاطرنشان کرد: برخوردها ادامه دارد.

کد خبر 5353953

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان کرج زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بارش برف واکسن کرونا عکس استانها گرگان کتاب و کتابخوانی شیوع کرونا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز