Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان عشقی، مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در مراسم بزرگداشت روز جهانی خون بند ناف با اشاره به اهمیت خون بند ناف اظهار کرد: طبق مصوبه شورای انتقال خون از سال ۸۴ ، سازمان انتقال خون موظف است خون و پیوندهای بنیادی را تولید و فراهم کند.

او افزود: از  سال ۸۹ اولین فرآیند نگهداری و پرورش سلول‌های بنیادی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن سال تاکنون ۴۲۰۰ خون بند ناف گرفته و نگهداری شده است، همچنین بعد از شیوع بیماری کرونا زیرساخت های لازم برای دریافت پلاسما بهبودیافتگان بیماری کرونا آماده شد.

عشقی بیان کرد: نیروی انسانی و منابع مالی در پیشبرد و تکمیل اهداف سازمان انتقال خون بسیار حائز اهمیت است به همین منظور تا امروز ۶۹ هزار میلیارد تومان بابت نگهداری و سرویس تجهیزات انتقال خون هزینه شده است البته با وجود برخی مشکلات در زمینه تامین بودجه؛ سازمان انتقال خون فعالیت خود را برای تامین خون و فرآورده های خونی ادامه داده است.

از روش‌های نوین درمانی غافل نیستیم

در ادامه امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی اظهار کرد:  به دلیل پیشرفت علم پزشکی در سطح دنیا و با وجود تحریم‌ها در کشورمان تلاش کرده ایم، تا از استفاده از روش‌های نوین درمانی غافل نشویم. 

حمیدیه بیان کرد: با تلاش مضاعف در حوزه سلول های بنیادی، می‌توانیم شاهد پیشرفت خوبی در صنعت سلول های بنیادی و مجموعه های آن باشیم.

در ادامه سعید محمدی، معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: پیوند سلول‌های بنیادی نتیجه خوب و مطلوبی را در زمینه درمان بیماری‌های صعب العلاج ایجاد کرده است. راه اندازی بانک خون در این سازمان باعث شده است تا در این  بانک، نمونه‌های مختلفی از بند ناف نگهداری شوند.

او ادامه داد: امروزه تعداد  ۴۱۵۰ نمونه در بانک خون ذخیره و مورد استفاده مراکز درمانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

چرا ذخیره خون بندناف نوزاد اهمیت دارد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلول های بنیادی بندناف خون سازمان انتقال خون سلول های بنیادی خون بند ناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، وحید خداپرست  با بیان اینکه هفته کار و کارگر، فرصتی برای پاسداشت مقام کارگرانی است که در مسیر توسعه و تعالی فارس از هیچ کوششی فروگذار نکرده انداز تدوین برنامه هایی در استان فارس برای مشارکت کارگران در حوزه جهش تولید خبر داد و گفت: معرفی الگوهای جامعه کار و تلاش در قالب جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه، یکی از شاخص ترین دستور کارهای مهم در این هفته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه امسال برای اولین بار، سه کارگر نمونه استان به عنوان کارگران نخبه ملی در جشنواره امتنان کشوری انتخاب شده اند، افزود: این منتخبین در طول هفته کارگر با مقام معظم رهبری و سایر مقامات کشوری دیدار خواهند داشت و از آنان تجلیل می شود.
وی برگزاری دوره های آموزشی و همایش تکریم از کارگران زن در واحدهای تولیدی و جامعه هدف، برگزاری جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحد های نمونه، برگزاری جشن بزرگ کارگری در شرکت شهرک های صنعتی شیراز و نواحی صنعتی استان و ارائه خدمات رایگان مجموعه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران استان فارس به متقاضیان جامعه هدف، برخی دیگر از این برنامه ها عنوان کرد.
۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر نام دارد و از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت به نام هفته کار و کارگر نام گرفته است.

دیگر خبرها

  • طرح نور در کنار ماموریت‌های دیگر پلیس ادامه خواهد داشت/ پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403