Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار نوری زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر ۲زلزله شدید عصر یکشنبه ۲۳ آبان ماه، ۳هزارو۳۷۰ واحد مسکونی در هرمزگان خسارت دیدند که از این شمار ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیازمند نوسازی و احداث و مابقی نیاز به تعمیرات دارند.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات برای واحدهای احداثی ۲۵۰ میلیون تومان مشخص شده که از این مبلغ ۷۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی و برای واحدهای تعمیری سقف ۵۰ میلیون تومان مصوب شده که ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری زاده خاطرنشان کرد: برای ۲۰۰ واحد مسکونی که دام های آنها دچار آسیب شدند نیز از طریق مصوبه های دولت ، کمک های لازم را خواهیم داشت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان ابراز داشت: هم اکنون ستاد بازسازی در شهر فین راه‌اندازی شده و نیروها در منطقه حضور دارند و آواربرداری از منطقه گیشان غربی شروع شده است.

وی تصریح کرد : با توجه به زمان بر بودن تصویب و تخصیص اعتبارات مصوب دولتی، با دستور رییس بنیاد مسکن کشور، تصمیم بر آن شده که از محل اعتبارات حساب ۱۰۰، آهن آلات، سیمان، اسکلت فلزی و دیگر اقلام ساختمانی برای احداث واحدها تهیه شود که هم اکنون این کارها انجام و بارگیری این کالاها جهت ارسال به هرمزگان انجام شده و در کوتاهترین زمان ممکن عملیات بازسازی شروع می شود.

به گزارش براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگی بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگی بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگی کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

بر اثر این زلزله دو نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی هرمزگان زلزله پروندهٔ خبری زلزله در هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی هرمزگان زلزله بنياد مسكن انقلاب اسلامی هرمزگان زلزله میلیون تومان پس لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالمجید کرمی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل با شیوه بالکن روی در طبقات اول آپارتمانی و منازل ویلایی در مناطق مرفه نشین بندرعباس به گونه‌ای که سارقان پس از ورود به داخل منازل اقدام به سرقت طلا و مسکوکات و وسایل برقی و الکترونیکی از قبیل (PS۵) و غیره می‌کردند، موضوع در دستورکار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران در این خصوص چند مرحله در محل‌های سرقت حاضر و طی بازدیدهای میدانی و بررسی‌های لازم از دوربین‌های مدار بسته موجود در محدوده‌های منتهی به محل سرقت، تصاویر ۲ متهم که در اطراف منازل حرکات مشکوک داشتند، درآورده و در ادامه بررسی‌های انجام شده در یکی از صحنه‌های سرقت تصاویری از یک‌دستگاه خودرو سواری پراید ۱۳۱ سفید نیز حاصل شد.

این مسوول انتظامی اظهار کرد: با بررسی‌های فنی از تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر ندرعباس مشخص شد که خودرو موردنظر در چند نوبت از سمت استان‌های جنوب غربی و خوزستان وارد بندرعباس شده و در مدت بیتوته و اقامت چند هفته‌ای در ایام موردنظر اقدام به چند فقره سرقت منازل کرده‌اند که با انجام کار اطلاعاتی و پایش‌های مستمر انجام گرفته مشخص شد که خودرو در ۲۵ اسفندماه در مسیر شهرستان دشتی به بوشهر درحال حرکت است که بلافاصله با هماهنگی پلیس استان بوشهر و دشتی خودرو به همراه راننده آن اهل خوزستان توقیف و متهم دستگیر و با هماهنگی قضایی به بندرعباس منتقل شد.

سرهنگ کرمی خاظرنشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب چند فقره سرقت منزل با همدستی تعدادی از همدستان خود اعتراف کرد که با هماهنگی قضایی و تلاش همه جانبه ماموران ۲ سارق دیگر نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از منزل مجردی و مخفیگاه متهمان مقدار تقریبی ۳۵۰ گرم طلاجات شامل انواع زنجیر طلا، گوشواره و گل گوش‌های طلای بچگانه در انواع و سایزهای مختلف و یک دستگاه (PS۵) و تعدادی انواع ساعت مچی مردانه کشف و ضبط و مالباختگان نیز شناسایی و اموال سرقتی کشف شده به آنان مسترد شد و متهمان با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

کد خبر 6063594

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در بدخشان
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند