Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئله آتش به اختیار در امور فرهنگی نباید ابزاری برای انتقام‌گیری‌ها، بازی‌های سیاسی و تسلط هوای نفس شود، گفت: بنابراین اصل و اساس، تدین و دین‌محوری است و کارها باید از تقوای درون نشات بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۶ آبان‌ماه در برنامه رویداد داستانی قیام با اشاره به درخشش جبهه فرهنگی در کشور، اظهار کرد: تشکیل این برنامه برای بیداردلان، فعالان محلات و دغدغه‌مندان انقلاب است، افراد باید بتوانند در محلات و مساجد نقش‌آفرینی و کارسازی کنند و انسان‌های مومن و متقی را پای کار بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان مومن باید بافضیلت باشد تا بتواند نقش‌ انقلابی بیافریند و همین موضوع موتور محرکه ایمان به اسلام، معارف نورانی و عقاید حق است که براساس آن باید سبک زندگی‌ها شکل بگیرد و محور کار باید توسط محله‌ها و مساجد بچرخد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نباید تشکیلات فرهنگی به سمت اداری و یک مجموعه نشست و برخاست توسط دولت هدایت شود، کار اصلی باید در محلات، میان مردم و نوجوانان محله و با محوریت مسجد انجام پذیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت محله‌محوری را آغاز کرده است، عنوان کرد: در این امر جبهه فرهنگی نقش اساسی و کلیدی را داشته است، اگرچه برخی اعتقاد دارند که موازی‌کاری در حال انجام است، اما به‌نظر انجام موازی‌کاری مانعی ندارد، باید به جوانان میدان داد و نباید در این قضیه گرفتار پیچ و خم امور و بروکراسی‌های اداری شد.

نکونام یادآور شد: مسئله آتش به اختیار در امور فرهنگی نباید ابزاری برای انتقام‌گیری‌ها، بازی‌های سیاسی و تسلط هوای نفس شود، بنابراین اصل و اساس، تدین و دین‌محوری است و کارها باید از تقوای درون نشات بگیرند.

وی افزود: به همین دلیل است که پروردگار برای پرورش انسان متمدن از نماز شروع کرده و آن را پایه تمدن‌سازی می‌داند، اگر محور نماز نباشد، امثال افراد فرهنگی متجاهر نامیده می‌شوند، عمق ندای قرآن برای فرهنگ‌سازی عبودیت است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گرفتار الفاظ و عبارات شدن بازی است و ادبیات باید ادبیات قرآن باشد، مانند ادبیات امام خمینی (ره) که بسیار ساده، اما منشا آن قرآن است، جان کلام ائمه ولایت پرودگار است و اگر انسان زیر این چتر قرار نگیرد، تحت ولایت شیطان می‌رود.

وی بیان کرد: ایران آباد، ایرانی است که تعامل درون‌جمعی آن باید بر اساس تقوا شکل بگیرد و از آن‌جا که ایران اسلامی برای دنیا الگو است، باید اقتصاد و معیشت آن نیز نمونه باشد، پس ضرورت انجام کارهای جهادی را در این عرصه می‌طلبد.

نکونام خاطرنشان کرد: دولت کنونی مسیر اصلاحات اقتصادی را آغاز کرده و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر این دولت به‌دلیل اینکه درست هدف‌گیری کرده، بیشتر از دولت‌های قبلی است، پس صبوری مردم و پای کار آمدن آنان را می‌طلبد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری جبهه فرهنگی انقلاب آتش به اختیار چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

به گزارش جماران، سایت دیده‌بان ایران نوشت: محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: «بعید می‌دانم رژیم صهیونیستی چنین گافی را بدهد. چراکه جمهوری اسلامی امروز این توانمندی را دارد که پاسخ محکم‌تری دهد. بنابراین یقینا اسرائیل جرئت تکرارش را ندارد و هرگونه اقدام با پاسخ محکم‌تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ما در عملیات اخیری که انجام دادیم، حمله نکردیم بلکه در چارچوب ماده 51 منشور حقوق بین‌الملل از کشور دفاع کرده‌ایم. رژیم صهیونیستی باید دقت داشته باشد که ما نه خیابان و کوچه‌ای را مورد هدف قرار داده‌ایم و نه بیمارستان و مدرسه‌ای را بلکه مناطق نظامی را مورد هدف قرار داده‌ایم.»

این نماینده مجلس، در ادامه با تایید همکاری برخی کشورهای همسایه با اسرائیل به دیده بان ایران گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

آصفری در پاسخ به اینکه درصورت حمله متقابل اسرائیل به تاسیسات نفتی و زیرساخت ها، ایران چه نوع اهدافی، را در پاسخ هدف قرار خواهد داد، گفت: «ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم. بر اساس تصمیم سران نظام هر اقدامی آن‌ها انجام دهند ما هم مشابه آن را پاسخ می‌دهیم. اگر اسرائیل اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهد ما هم در پاسخ به اهداف غیرنظامی و صنعتی آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد. »

دیگر خبرها

  • در ارتباط با انتقام از صهیونیست‌ها با برنامه و حساب شده رفتار کردیم
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس