Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در شمال استان به 94 کیلومتر بر ساعت رسید و کمینه میدان دید به 900 متر کاهش یافت.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا-  افزود: همانطور که انتظار می رفت از صبح امروز وزش باد شدید و گردوخاک پنج شهرستان شمال استان و برخی مناطق شرقی و نوار غربی استان را فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت وزش این باد در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت و در زهک به 76 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باد شدید و خیزش گردوغبار سبب کاهش شدید دید افقی در مناطق درگیر شده است به طوریکه کمینه دید در زهک به 900 و در زابل به 2000 متر رسیده است.

حیدری اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس گزارش های محلی بادوگردوخاک شدید شعاع دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمالی استان را نیز به شدت کاهش داده است به طوریکه در برخی مسیرها رفت و آمد خودروها با کندی همراه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وزش باد، سرمای هوا و یخبندان موقت شبانه نیز در روزهای پیش رو برخی نقاط شمالی و مرکزی استان را فرا می گیرد که ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از هرگونه خسارت های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری افزود: تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه های گرمایشی برای گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور، تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع توفان شن و کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل توصیه می شود از سفرهای غیر ضرور تا زمان عادی شدن شرایط خودداری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات

به گزارش خبرآنلاین از مرکز لرزه نگاری کشور، ۲۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه (۰۰:۲۹:۵۰) بامداد امروز (۲۹ فروردین) زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ در مقیاس ریشتر، مناطقی از استان سیستان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

جزئییات زلزله:

تاریخ وقوع زلزله:

چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در ۰۰:۲۹:۵۰
(وقت محلی - تهران)

۲۰۲۴-۰۴-۱۶ ۲۰:۵۹:۵۰
(UTC)

بزرگی زلزله:

۴.۸

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: ۲۸.۱۶ شمالی و ۵۹.۳۹ شرقی
عمق: ۷ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۲.۶۱+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
۳.۳۳+/- کیلومتر در جهت شرقی - غربی
منطقه:

استان سیستان و بلوچستان

فاصله‌ها:

۲۴ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل، سیستان و بلوچستان
۶۶ کیلومتری محمدآباد ریگان، کرمان
۷۶ کیلومتری گلمورتی، سیستان و بلوچستان

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896139

دیگر خبرها

  • وزش بادهای شدید در سمنان
  • خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • تصاویری از سیلاب شدید در استان سیستان و بلوچستان
  • محور کتیج به کرحمت مسدود شد
  • هواشناسی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی