Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در برنامه "به وقت ایران" که به مناسبت هفته کتاب روی آنتن رفت، تأکید کرد تصویب سرانه فرهنگی از برنامه‌های مجلس شورای اسلامی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه زنده "به وقت ایران" شبکه آموزش سیما به مناسبت هفته کتاب به موضوع کتاب و کتابخوانی اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب روی آنتن بودند؛ ناصر خیرخواه مجری برنامه با اشاره به آمارهای مربوط به سرانه مطالعه، مقوله مطالعه را از عوامل مؤثر بر رشد و توسعه کشور دانست.

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب و کتابخوانی در این برنامه با اشاره به اینکه عناوین کتاب در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده، اما شمارگان کتاب‌ها رو به کاهش داشته است، گفت: ما انتشار  یک میلیون عنوان کتاب را چند سال پیش پشت سر گذاشتیم. ما باید بدانیم کتابخوانی یک مهارت است و باید برای رشد این مهارت برنامه‌ریزی کنیم. 

وی تصریح کرد: متفاوت بودن شاخص‌های مطالعه باعث تفاوت آمارهای منتشره درباره سرانه مطالعه در ایران شده است. حدود 1000 کتابفروشی از 29 آبان کتاب‌های خود را با تخفیفی قابل توجه ارائه می‌دهند. 

رمضانی به فقدان کتابفروشی در بعضی از شهرستانها نیز اشاره کرد. 

او همچنین از انتشار سالانه حدود 50 هزار عنوان کتاب نوبت اول خبر داد و به ضرورت تبلیغ برای کتاب تصریح کرد. 

در بخشی دیگر از این برنامه تلویزیونی، غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در برنامه زنده "به وقت ایران" با اشاره به اینکه وزارت ارشاد یکبار برای همیشه شاخصهای دقیق مطالعه را با توجه به استانداردهای جهانی و با عنایت به اصول فرهنگ ملی تدوین کند، گفت: آمارهای سرانه مطالعه در ایران راضی کننده نیست اما نباید از بهبود اوضاع ناامید بود. 

وی تصریح کرد: باید ببینیم چرا سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و دلایل آن را لحاظ کنیم.

منتظری افزود: ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای طرح‌های عمرانی مهم است و مجلس درصدد قانونمند کردن این مهم است. وقتی یک مجموعه بزرگ مسکونی ساخته می‌شود، باید یک کتابخانه هم در این مجموعه داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما باید برای خانواده‌ها سرانه فرهنگی داشته باشیم و کمیسیون فرهنگی درصدد اجرایی کردن این طرح در قانون بودجه است.

مجری برنامه "به وقت ایران" درباره غیبت معاون فرهنگی وزیر ارشاد، تأکید کرد: قرار بود معاون فرهنگی وزیر ارشاد میهمان برنامه باشد که وی به دلیل دلخوری از ناهماهنگی در یک برنامه دیگر از شبکه‌ای دیگر از حضور در برنامه به وقت ایران خودداری کرد! 

برنامه "به وقت ایران" یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها به تهیه‌کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه ساعت 21:45  از شبکه آموزش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب رسانه ملی شبکه آموزش کتاب رسانه ملی شبکه آموزش رئیس کمیسیون فرهنگی سرانه مطالعه وقت ایران هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد  افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای ورزشی دانش‌آموزی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

دو برابر شدن اعتبارات بهسازی و ایجاد زیر ساخت های ورزشی آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

معاون وزیر اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • تناقض گویی وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی | ببینید مجری چطور کامرون را غافلگیر کرد