Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@06:18:41 GMT

هیات دولت سهمیه جدید بنزین را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۲۵۱

هیات دولت سهمیه جدید بنزین را اعلام کرد

هیات وزیران به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین در دوره عدم دسترسی به بنزین سهمیه‌ای به دلیل بروز اشکال در سامانه هوشمند سوخت، وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابعه ذیربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، سهمیه جبرانی برای انواع خودروها با کاربری‌های مختلف به شرح زیر است:

- ۱۰ لیتر بنزین برای خودروهای سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولین،  مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه های عمومی، وانت کم مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه سوز و LPG) و کامیون (دوگانه سوز و LPG)

- ۵ لیتر برای موتورسیکلت

- ۲۰ لیتر بنزین برای خودروهای سواری عمومی (دوگانه سوز و LPG)، تاکسی و تاکسی ون (دوگانه سوز و LPG)، خطی بین شهری (دوگانه سوز و LPG)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین سوز)

- ۳۰ لیتر بنزین برای خوردوهای سواری عمومی (بنزین سوز)، تاکسی (بنزین سوز)، خطی بین شهری (بنزین سوز)، آمبولانس (بنزین سوز، دوگانه سوز و LPG)

- ۴۰ لیتر بنزین برای اتوبوس، تاکسی ون (بنزین سوز) و مینی بوس (بنزین سوز)

23216

کد خبر 1573971

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین کارت سوخت دولت سیزدهم لیتر بنزین دوگانه سوز و LPG بنزین سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند ماه نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و 493 هزار و 949 مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.
 محمدرضا عابدانی با بیان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه سال گذشته در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز سی ان جی یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.
وی با بیان اینکه  امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تاکید کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومترمربع دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ی سوخت مایع و ٢۵ جایگاه سی‌ان‌جی است گفت: در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • مصرف ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ششمین روز بهار ۱۴۰۳
  • توزیع ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ششمین روز بهار ۱۴۰۳
  • خبر ویژه و جدید دولت درباره بنزین + اعلام جزییات
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود