Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، داریوش غفاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: اجرای طرح حفاظتی پناهگاه حیات وحش دربند شهرستان راور از محل اعتبارات مقابله با گرد و غبار سال ۱۳۹۹ و پروژه حفاظت و قرق اجرا شده است و هدف اصلی آن ممانعت از ورود دام‌های غیر مجاز به داخل محدوده پناهگاه و جلوگیری از تعلیف و چرای غیر مجاز بوده است که مهمترین عامل تخریب کننده پوشش گیاهی زیستگاه و تشدید فعالیت کانون‌های مولد گرد و غبار در مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این پناهگاه از مهمترین زیستگاه‌های جبیر در استان و یکی از مهمترین کریدور‌های مهاجرتی یوزپلنگ ایرانی در ایران است.

غفاری تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش دربند راور با وسعتی بیش از یک میلیون و ۳۶۸ هزارو ۵۹۵ هکتار طی مصوبه ۳۲۳ شورای‌عالی حفاظت محیط‌ زیست در  ۱۴ تیر ۹۸ آگهی و مجددا طی مصوبه شماره ۴۰۸ شورای‌عالی حفاظت محیط زیست در تاریخ ۶مرداد سال ۹۷ مجددا آگهی شده است. منطقه موصوف در شمال و شرق شهر راور واقع شده که از شمال به ارتفاعات کلاغ پر و کوه طبس، از غرب به ارتفاعات ملخ خورده و مارکش، از جنوب به ارتفاعات تیغه سیاه و غفار و از شرق به تپه‌های سنگ انداز و کویر لوت منتهی می‌شود و دارای اقلیم آب و هوایی گرم و نیمه خشک است.

در این پناهگاه، گونه‌های کل و بز، قوچ ومیش، جبیر، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، کاراکال، انواع دیگر گربه سانان و سگ سانانی مانند کفتار و گرگ همچنین پرندگانی مانند هوبره، زاغ بور، انواع عقاب و پرندگان شکاری دیگر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اکبر قائمی افزود : با توجه به جاری شدن آب از کانال کانی سیب به سوی دریاچه ارومیه و عبور آن از منطقه حفاظت شده گدار، محیط بانان پاسگاه شهید میکائیل هاشمی و مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با حضور شبانه روزی در منطقه از هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه برداشت غیرمجاز اب جلوگیری می کنند تا اب رهاسازی شده بصورت حداکثری وارد دریاچه ارومیه شود . 
وی ادامه داد:هر گونه  برداشت  غیر مجاز آب از کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی انجام میگیرد.

 

دیگر خبرها

  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست