Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه روز چهارشنبه در نخستین روز اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه‌های علمیه در قم گفت: مدیران حوزه‌های علمیه هادیان و راهنمایان حرکت حوزه در روزگار سخت امروز هستند.

او ادامه داد: حوزه‌های علمیه از گذرگاه‌های سخت و پیچ‌های تاریخی مهمی عبور کرده و تجارب بزرگی را کسب نموده است که اکنون این میراث بزرگ در عصر انقلاب اسلامی به دست ما و شما سپرده شده است؛ باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تقویت حوزه‌های استانی تاکید نمود و افزود: متناسب با دنیای امروز و نیاز عصر آن‌گونه که باید در کیفیت پیش نرفته‌ایم، باید در نقطه‌ای باشیم که هر شهر ما دارای ذخایر علمی و بهره‌مند از چهره‌ها و شخصیت‌های فقیه، متکلم، مفسر و مجتهد باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به این‌که باید در برنامه‌ها طراحی‌ها، قله‌های اهداف را پیش‌بینی کنیم و خروجی برنامه‌ها به‌صورت دقیق لحاظ گردد، گفت: حوزه در نیم‌قرن اخیر از حیث مخاطبان و جهان پیرامونی تفاوت‌های مختلفی پیدا کرده است؛ در ابتدای مسیر چهل‌ساله انقلاب که نیمی از جامعه سواد خواندن و نوشتن نداشتند، امروز ضریب سواد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این‌که بیش از یک‌میلیون نفر از دانشجویان ایرانی تحصیلات تکمیلی را گذرانده‌اند، گفت: چند هزار رشته و مقطع با مراکز پژوهشی متعدد و بی‌شماری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی خلق‌شده در دوران انقلاب؛ اصلا قابل‌بحث و مقایسه با گذشته نیست.

آیت الله اعرافی اعرافی ضمن اشاره به برجسته‌ترین ابزار‌های جامع پذیری دنیای متحول و پرجنجال کنونی و بابیان این‌که به سبب ارتقای سطح دانش، پرسشگری افزایش پیدا نموده است، یادآورشد: نیاز‌های انقلاب اسلامی، ایجاد موج بیداری در جهان اسلام و هوشیاری دشمنان و تاسیس هزاران مرکز و اندیشکده برای ضربه به نهاد روحانیت و حوزه که قلب تپنده اسلام و انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است، تنها بخشی از این حساسیت‌ها است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این‌که نظام اسلامی، پایه‌ریزی بنیان‌های حرکت نظام‌مند بر شریعت، اسلام و اندیشه الهی و دینی و کاری بسیار حساس است، عنوان کرد: هنوز بسیاری از امور و قوانین در کشور بر پایه‌های شریعت استوار نیست.

او به کاستی‌ها و نیاز‌های دانشگاهی در تمامی قلمرو‌های علوم انسانی اشاره کرد و یادآور شد: قلمرو‌های بی‌پایانی از اندیشه ورزی و تولید نظریه و تئوری تا مقام تبلیغ و ترویج و گفتمان سازی، رو به روی یکایک حوزویان قرار دارد و در بسیاری از موارد با همه دستاورد‌های بزرگی که داشته‌ایم، همچنان آن‌گونه که باید پاسخگو نیستیم.

 مدیر حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت توجه به سرمایه اجتماعی روحانیت اشاره کرد و بابیان این‌که در تنظیم اسناد حوزوی گام‌های بزرگی برداشته‌شده است، یادآورشد: انتقال طرح‌ها، برنامه‌ها، رویکرد‌ها و مطالب به مدیران مدارس و اساتید حوزه‌های علمیه از مواردی است که همت مدیران میانی حوزه‌های علمیه را می‌طلبد.

آیت الله اعرافی ضمن ارائه گزارشی از فرایند رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: سرفصل نویسی بخش قابل‌توجهی از رشته‌های تخصصی، تکمیل شده است.

اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه‌های علمیه امروز در قم آغاز شد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه قم روحانیان آیت الله اعرافی حوزه های علمیه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله جلسات درس اخلاق با حضور آیت الله هاشمی علیا در محل حوزه علمیه حضرت قائم (عج) برگزار می‌شود.

این جلسه درس اخلاق سه شنبه‌ها رأس ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

محل برگزاری تهران، چیذر، حوزه علمیه حضرت قائم (عج)، درب واحد برادران است.

یادآور می‌شود شرکت در این جلسه برای عموم آزاد بوده و خواهران و برادران می‌توانند حضور داشته باشند.

کد خبر 6086114 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم