Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نایب رییس آمبودزمان کشورهای اسلامی گفت: امروز استکبار جهانی برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر دارد و در برخی موارد از این حربه علیه کشورهای مستقل استفاده می‌کند.

به گزارش برنا،  از سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خداییان در دیدار با شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس آمبودزمان کشورهای اسلامی با تاکید بر ارتقای روابط آمبودزمان دو کشور افزود: ارتباط خوبی بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه برقرار است که امیدواریم این ارتباط و همکاری روز به روز ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استقبال از پیشنهاد ترکیه مبنی بر اینکه حقوق بشر اسلامی محور گفت وگوهای انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی قرار گیرد، اظهارداشت: همکاری ایران و ترکیه در این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باید این موضوع برای کشورهای اسلامی جا بیفتد که اسلام منبع غنی حقوق بشر است و کشورهای اسلامی باید به داشته‌های خود متکی باشند.

خداییان تصریح کرد: حقوق بشر اسلامی بسیار غنی تر از حقوق بشر غربی و معیارهای مترقی‌تری از حقوق بشر غربی دارد و ما کشورهای اسلامی باید با همکاری همدیگر حقوق بشر اسلامی را پیگیری و در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت‌های آمبودزمانی این سازمان در راستای رسیدگی به شکایات مردمی گفت: در ایران سازمان بازرسی کل کشور حتی بدون شکایت مردمی، در همه موضوعات کشور حق نظارت و بازرسی دارد و چنانچه هر کدام از شهروندان از دستگاهی شکایتی داشته باشند، می‌توانند از طریق مختلف از جمله به صورت الکترونیکی یا حضوری شکایت خود را در سازمان مطرح و پیگیری کنند.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه بر اجرای آن تفاهم تاکید کرد.

در این دیدار، شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ضمن تبریک انتخاب ذبیح الله خداییان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد که در دوره پیش رو، همکاری متقابل گذشته بین آمبودزمان ایران و ترکیه ادامه یابد.

وی با تاکید بر همکاری آمبودزمان ایران و ترکیه در انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی گفت: اقدامات اثربخش و فعالیت‌های خوبی را در انجمن کشورهای اسلامی با همکاری کشورهای عضو تا امروز داشته‌ایم و امیدوارم این فعالیت‌ها در آینده ارتقا یابد.

رییس آمبودزمان ترکیه با اشاره به جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی افزود: یکی از محورهای جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، فعالیت‌های آموزشی بین کشورهای عضو است. همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری برخط اجلاس آتی مجمع عمومی این انجمن که قرار بود در مراکش برگزار شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل ترکیه کشورهای اسلامی سازمان بازرسی کل کشور حقوق بشر ایران و ترکیه حقوق ایران بازرسی کل کشور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مراکش استکبار جهانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی سازمان بازرسی کل کشور کشورهای اسلامی آمبودزمان ترکیه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ایران به رژیم صهیونیستی حیثیت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات مقتدرانه و دشمن شکن وعده صادق که با هوشیاری و قدرت نمایی دلیر مردان نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم خورد هیمنه استکبار جهانی را در هم کوبید و دل‌های مظلومان جهان را شادمان کرد.

وی افزود: این عملیات، نقطه عطف تاریخی دیگری را در معادلات بین المللی به وجود آورد و یک بار دیگر شوکت نظام اسلامی و جایگاه تعیین کننده ایران اسلامی را در آینده به رخ جهانیان کشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: جمهوری اسلامی با استعانت خداوند متعال توانست با یکپارچه کردن اراده مردمی در کشور و اثبات حق قانونی خود در عرصه بین المللی، با به کارگیری سلاح‌های پیشرفته و نبوغ علمی، نظامی و امنیتی که حاصل سال‌ها مجاهدت دلیر مردان و جوانان این مرز و بوم در شدیدترین تحریم‌های جهانی بود، ضربه سهمگین خود را نه بر پیکره نحس رژیم کودک‌کش بلکه بر تمام حیثیت استکبار جهانی فرود آورد.

وی افزود: سپاه مؤمن و مقتدر با اعلام قبلی و نه غافلگیرانه، توانست مواضع مورد نظر در خاک فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار داده و برتری خود را برتمام پیشرفت‌های علمی، امنیتی و نظامی دنیا اثبات کند.

کد خبر 6079137

دیگر خبرها

  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • ضربه ایران به رژیم صهیونیستی حیثیت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی استکبار را شکست
  • جزئیات اقدامات سازمان بازرسی/جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی
  • اخذ دفاع و توضیح از ۱۵۳ مدیر مستنکف در اجرای قانون جوانی جمعیت
  • رئیس بسیج ورزشکاران: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی نشان داد با هیچ‌کس شوخی ندارد
  • فرو ریختن ابهت پوشالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق
  • پاسخ کوبنده و دشمن شکن سپاه قلوب ملت ایران و امت اسلام را شاد کرد
  • تهران میزبان نشست توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی شد
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه