Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@11:04:06 GMT

مصرف بالای آب شرب زنجانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۲۵۹۳

مصرف بالای آب شرب زنجانی‌ها

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ اسماعیل افشاری  در رابطه با هدررفت بالای آب در کشور، اظهار کرد: هدررفت آب در ایران بیش از میانگین جهانی بوده و بر اساس گزارش‌های موجود، میزان هدررفت آب در کشور ۲۸ تا ۳۰ درصد است، در حالی که این مقدار اتلاف در دنیا ۹ تا ۱۲ درصد گزارش شده است.
وی افزود: با وجود هشدارها نسبت به مصرف بالای آب در مصارف شهری و روستایی، آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که در صورت مدیریت بهینه در این حوزه می‌توان تا اندازه زیادی از ابعاد بحران کم‌آبی کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: اقداماتی مانند افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت آب، اصلاح الگوی کشت و استفاده از منابع آبی موجود به صورت اصولی، همچنین کاربرد آب‌های نامتعارف در بخش صنعت می‌تواند از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با بحران آب باشد.
مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان با اشاره به میزان هدررفت آب در بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: مصرف آب شرب در استان در بخش روستایی و شهری بی‌رویه است و برای همه مصارف از این آب استفاده می‌شود. شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به تولید آب و مصرف روستایی می‌تواند میزان تلفات آب شرب را در مسیر مشخص کند.
افشاری، راهکارهای جلوگیری از این هدررفت را فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب و کنترل برداشت آب از محل تولید تا مصرف دانست و خاطرنشان کرد: پس از بررسی موضوع توسط شرکت آب و فاضلاب استان می‌توان میزان استفاده از آب شرب را برای تامین آب کشاورزی در روستاها مشخص کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آب و فاضلاب زنجان مصرف آب آب کشاورزی هدررفت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟

ایتنا - در حالی که بسیاری از مردم جهان قهوه را بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود می‌دانند، گروه‌های دیگری نسبت به مصرف قهوه و تأثیرات کافئین بر سلامت خود نگران هستند.
طبق مطالعه‌ای که در سال 2023 توسط انجمن ملی قهوه آمریکا انجام شد، 63 درصد آمریکایی‌ها روزانه قهوه می‌نوشند که این رقم بیشتر از هر نوشیدنی دیگر به جز آب است. در همان سال، قهوه در بریتانیا محبوب‌تر از چای شد، به طوری که بر اساس آمارهای انجمن قهوه بریتانیا، این کشور روزانه حدود 98 میلیون فنجان قهوه مصرف می‌کند.

اما در سوی مقابل، بسیاری از افراد نسبت به میزان قهوه‌ای که مصرف می‌کنند احساس راحتی ندارند و این موضوع توسط شرکت‌هایی مانند «MudWtr» که نوشیدنی‌های مبتنی بر قارچ تولید می‌کنند، برای معرفی محصولات خود به عنوان جایگزین «سالم‌تر» برای فنجان قهوه عادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کارشناسان می گویند مصرف زیاد قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس تر باشند.

به گفته متخصصان، اثر محرک قهوه می تواند در افراد حساس باعث اضطراب شود و خواب را مختل کند.

 
دکتر Kera Nyemb-Diop، متخصص تغذیه، محقق غذا و مربی تغذیه می گوید: برای کاهش اثرات مخرب آن بر خواب، کارشناسان توصیه می کنند مصرف کافئین را به قبل از ساعت 5 بعد از ظهر محدود کنید.

با این حال، کارشناسان درباره میزان مناسب مصرف قهوه و اینکه آیا باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم، توضیحات مفیدی ارائه داده‌اند.

برخی فواید سلامتی نوشیدن قهوه از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی، برخی انواع سرطان و برخی اختلالات عصبی، متابولیکی و کبدی مطرح شده است.

همچنین مصرف معتدل قهوه (2 تا 3 فنجان در روز) برای بیشتر افراد بالغ ایمن است. اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند آثار منفی همچون اضطراب و افزایش ضربان قلب داشته باشد. در نهایت میزان مصرف ایده‌آل قهوه برای هر فرد متفاوت است و به حساسیت فردی نسبت به کافئین بستگی دارد.

دیگر خبرها

  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان
  • سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟
  •  نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟
  • مشارکت پذیری بالای مردمی در حوزه آب و خاک