Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:27:00 GMT

توزیع ۱۱۰۰۰ تن کود شیمیایی در کرمانشاه طی سال‌جاری

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۳۹۳۱

توزیع ۱۱۰۰۰ تن کود شیمیایی در کرمانشاه طی سال‌جاری

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یازده هزار تن کود شیمیایی از طریق ۸۸ کار گذاری در استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی افزود: ۴۴ هزار و ۲۰۰ نهاده دامی به صورت آماده و ترکیبی از ذرت، سویا و جو توسط اتحادیه تعاونی دامداران و ۱۴ شرکت تعاونی استان کرمانشاه در فصل بهار توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: توزیع نهاده‌های دامی در استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته و در سال گذشته تنها ۹ هزار تن توزیع نهاده دامی شده است.

صفایی بیان کرد: با توجه به افزایش توزیع نهاده‌های دامی در سال‌جاری قیمت مصوبی که برای دامداران در نظر گرفته شده سه هزار و ۲۰۰ تومان بوده که این قیمت نسبت به سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به شیوه توزیع نهاده‌های دام و طیور درباره نهاده مرغداران استان کرمانشاه، گفت: مرغداران استان کرمانشاه می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه بازارگاه وارد و نهاده مورد نیاز خود را تأمین کنند.

کد خبر 5352851

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه تعاونی روستایی کود شیمیایی نهاده های دامی دامداری ویروس کرونا زلزله بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه هفته بسیج عکس استانها واکسن کرونا کتاب و کتابخوانی گرگان بارش برف اردبیل شیوع کرونا استان کرمانشاه توزیع نهاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سهمیه قریب به ۴۲ هزار تنی مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ استان گیلان، تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی تأمین شده و از این میزان بیش از ۱۸ هزار تن کود بین شالیکاران توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان توزیع کود از طریق ۲۰۰ کارگزار بخش خصوصی و تعاونی‌های تولید و روستایی در استان انجام می‌شود، گفت: با توجه به ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شالیکاران گیلانی می‌توانند با در دست داشتن قبض آبیاری و کارت ملی با مراجعه به مراکز دولتی و یا غیردولتی کشاورزی با دریافت حواله الکترونیک کود نسبت به دریافت کود ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزارن توزیع کود در استان اقدام کنند.

وی از شخم ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و افزود: تا به امروز در ۵۷ درصد از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در این مدت کشاورزان برای ۶۲ هزار هکتار از اراضی خود را خزانه گیری انجام داده‌اند.

محمدی با تاکید بر توجه کشاورزان به تقویم زراعی و تفاوت این تقویم برای مناطق مختلف استان بیان کرد: طبق تقویم زراعی و در راستای مدیریت بهینه آب بهترین زمان پیشنهادی احداث خزانه در فومنات و اراضی خارج از شبکه آبیاری سد سفیدرود تا ۵ اردیبهشت ماه و در اراضی داخل شبکه به غیر از منطقه فومنات تا ۱۲ اردیبهشت ماه است،

وی ادامه داد: شالیکاران رستم آباد تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به احداث خزانه اقدام کنند.

کد خبر 6078705

دیگر خبرها

  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • تأمین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان