Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@11:15:05 GMT

تهران ظرفیت پذیرش مهاجران جدید را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۵۲۴۰

تهران ظرفیت پذیرش مهاجران جدید را ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا چراغعلی در جلسه بررسی مشکلات ترافیکی تهران اظهار داشت: با توجه به شرایط و بررسی هایی که از کلیه شاخص ها در حوزه مهندسی، شهرسازی و ترافیکی در تهران انجام شده است، این شهر دیگر ظرفیت ندارد.

وی افزود: متاسفانه همچنان سیل مهاجرت به تهران را شاهد هستیم و آمارها نشان می دهد که این افزایش در دوسال اخیر خیلی بیشتر شده است و باید مکان یابی های جدیدی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: ورود بی رویه خودروها به استان باعث ایجاد بار ترافیکی زیادی شده و آلودگی هوا را افزایش داده است؛ به علاوه دستگاه ها و ادارات باید نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

چراغعلی سپس گفت: برخی از سازمان ها و ادارات در گذشته سرویس حمل و نقل عمومی برای کارکنان خود داشتند که به علت فرسوده شدن این خودروها دیگر از آنها استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان نیز باید تلاش کنند تا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ادامه داد: سفرها به مرکز استان افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که در گذشته از شرق و غرب استان این همه میزان ورودی ها وجود نداشت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، برگشت به ساعت ترافیکی قبل را از ستاد کرونا در تهران خواستار شد و گفت: از شهرداری نیز می خواهیم تا تمهیدات لازم را در این زمینه فراهم کند، ضمن اینکه ساماندهی پارک های حاشیه ای نیز در دستور کار قرار گیرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تهران مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی

شهریار افندیزاده با اشاره به اثرگذاری مستقیم و همه‌جانبه سیاست قیمت‌گذاری، محدوده‌های ترافیکی بر زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در کنار اثرات حمل‌ و‌ نقلی در سطح شهر تهران، گفت: برای انجام این مقوله همیاری و همفکری جامعه علمی و دانشگاهی کشور مورد نیاز است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: بر اساس حكم سی و هفتم برنامه چهارم تحول و پيشرفت شهر تهران، شهرداري موظف است به منظور حفظ محيط‌زيست و كاهش آلودگي هوا، نسبت به مطالعه و بازنگري در ماهيت و شيوه اعمال محدوديت‌هاي مكاني و زماني تردد خودروها در تمامی مناطق شهر متناسب با سطح پيمايش، عوارض ازدحام و آلايندگي و ارائه مدل جايگزين تا حداكثر يک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.

افندیزاده با بیان اینکه حدود چهار سال از اجرایی شدن شیوه جدید کنترل محدوده‌های ترافیکی شهر تهران می‌گذرد گفت: در شرایط فعلی، آسیب‌شناسی و امکان‌سنجی بهبود آن ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه انجام  مطالعات بازنگری محدوده‌های ترافیکی در مرحله انتخاب مشاور است افزود: از جامعه دانشگاهی و علمی کشور تقاضا شده است که در خصوص آسیب‌شناسی و مقایسه عملکردی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف محدوده‌های ترافیکی فعلی (طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) و مقایسه با روش‌های پیشین (طرح ترافیک و زوج یا فرد)، بررسي اثرات حمل‌ و‌ نقلی، اجتماعي و زیست محیطی طرح فعلي بر محدوده‌ها و تمامی مناطق شهر، بررسي لزوم توسعه یا كاهش تعداد و جغرافیای محدوده‌هاي ترافیکی، بررسي انواع شيوه‌هاي محاسبه عوارض مانند تراكم مبنا (هزينه ازدحام)، مسافت مبنا، مسير مبنا و انتخاب شيوه مناسب قيمت‌گذاري محدوده‌هاي ترافيكي، نحوه اعمال تخفیف‌های ورود به محدود‌ه‌ها برای خودروهای برقی و هیبریدی، ساکنین محدوده‌ها، ورود در ساعات غیراوج و ... موضوعاتی است که آمادگی داریم با ما همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در دو نوبت آگهي فراخوان استعلام ارزيابي فني و مالي در روزنامه همشهري در روزهاي يكشنبه و سه‌شنبه ۱۹و۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در روزنامه همشهری منتشر کرده که علاقه‌مندان به مشارکت در فرآيند انتخاب مشاور از ۲۵ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ می‌توانند برای دریافت اسناد و‌مدارک به این سازمان مراجعه کنند.

گفتنی است: در حال حاضر، در راستای مدیریت تقاضای استفاده از خودروی شخصی در شهر تهران، دو طرح مدیریتی به نام‌های محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا استفاده می‌شود که هر یک با مکانیزم خاصی تردد خودروهای سواری در محدوده را کنترل می‌کنند.تاکنون خودروهای شخصی با خرید طرح می‌توانند جواز ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک را دریافت کنند. همچنین تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا در هر فصل از سال به میزان ۲۰ روز مجاز است.

دیگر خبرها

  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!
  • جزئیات تغییرات جدید محدوده طرح ترافیک تهران
  • اعلام تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • جزییات جدید محدوده طرح ترافیک تهران