Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، پارلمان یمن حملات ائتلاف سعودی به شهرهای مختلف یمن را محکوم و این حملات را باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و نابودی اموال عمومی و خصوصی عنوان کرد.

نمایندگان پارلمان یمن این موضع گیری را در نشست روز چهارشنبه خود عنوان نمودند و همزمان از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نهادهای مرتبط خواستند تا به مسئولیت‌های خود در برابر یمن عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان یمن همچنین خواستار آن شده که سازمان ملل از ادامه تجاوز و نقض حاکمیت این کشور و کشتار یمنی‌ها از سوی ائتلاف سعودی جلوگیری کند.

موضع گیری پارلمان یمن در حالی انجام شده که ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به پیشروی های خود در شهر مأرب در نبرد با عناصر وابسته به عربستان سعودی ادامه می دهند. بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی روز چهارشنبه دستاوردهای جدیدی را در نبرد با عناصر وابسته به سعودی خلق کردند. یمنی ها موفق شدند بر مناطق «شقه مَی» و «عِرق مَی» مسلط شوند.

منابع آگاه اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از تحقق دستاوردهای مذکور موفق شدند به ۵ کیلومتری مرکز شهر مأرب برسند. این درحالی است که نیروهای یمنی پیشتر در ۸ تا ۱۰ کیلومتری مأرب بودند.

همزمان با پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در شهر مأرب، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به نقاط مختلف این شهر را بیش از پیش تشدید کرده اند تا از سرعت پیشروی یمنی ها جلوگیری کنند.

کد خبر 5354692

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی جنگ 2015 یمن پارلمان ایالات متحده امریکا روسیه عراق رژیم صهیونیستی ایران بلاروس سوریه فلسطین اتحادیه اروپا ترکیه ارمنستان افغانستان عربستان سعودی جمهوری آذربایجان پارلمان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در بمباران رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از نوار غزه، خانه‌ای در اردوگاه یبنا در مرکز رفح هدف قرار گرفت.

در این بمباران حداقل ۷ نفر به شهادت رسیدند و در میان شهدا تعدادی از کودکان و زنان به چشم می‌خورد. گفته شده حداقل ۴ نفر از شهدای این بمباران کودکان بوده‌اند.

نیروهای اشغالگر همچنین با مسلسل عملیات گسترده‌ای را علیه ساکنان در شهرک کفرکلا انجام می‌دهند.

روز گذشته نیز «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

همچنین به تازگی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داد که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسرائیل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسرائیل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسرائیل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسرائیل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

کد خبر 6080460

دیگر خبرها

  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • روز ۱۹۴ طوفان‌الاقصی|بمباران ۳ خانه مسکونی
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه
  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید
  • حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد