Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بروجرد با وجود فعال بودن سه گسل در منطقه همواره زلزله خیز بوده و مردم آن تقریبا به تکان های زمین در هر ماه عادت کرده اند.

این شهرستان دارای رشته کوه و قله های مرتفع در اطراف است و بیشترین گروه های کوهنودردی کشور در آن فعالیت دارند که همین امر باعث فراوانی حوادث کوهستان در این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی بروجرد محور ترانزیتی جنوب به شمال، غرب و مرکز کشور است و خودروهای سبک و سنگین بسیاری روزانه از جاده های این شهرستان تردد می کنند که این شرایط نیز زمینه ساز حوادث جاده ای بسیار است.

دومین شهر پر جمعیت لرستان به دلیل موقعیت و جغرافیای کوهستانی از برف و باران بی نصیب نیست که با رسیدن فصل سرما و ریزش نزولات جوی حوادث مرتبط با آنان نیز بسیار می شود.

بر این اساس یکی از ضررویات مهم برای شهرستان بروجرد ساخت اماکن امداد و نجات و تجهیز هلال احمر این شهرستان به وسایل امدادی می باشد، هرچند امدادگران جوان و با تجربه این نهاد در رسیدگی به حوادث نقش بسزایی دارند اما با دست خالی و بدون تجهیزت به روز نمی توان اقدام چندانی در شرایط سخت داشت.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد در این خصوص به ایرنا گفت: تجهیز و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای جهت رسیدگی به حوادث آزاد راه تازه تاسیس بروجرد - خرم آباد یک ضرورت مهم است.

محمد کرمی افزود: همچنین احیای تنها اردوگاه امدادی آموزشی "سلمان" در بروجرد جهت آموزش و اسکان اضطراری و بهسازی ناوگان امدادی دومین شهر پر جمعیت لرستان برای آمادگی در حوادث احتمالی همچون سیل، زلزله، حوادث جاده ای و کوهستانی از دیگر نیازهای هلال احمر بروجرد است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بروجرد زلزله خیز می باشد و سه گسل نهاوند، قلعه حاتم و سیلاخور به صورت فعال در شمال شرق، شرق و جنوب شرق این شهرستان وجود دارد بنابراین تجهیز هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ضرورت دارد.

کرمی با اشاره به زلزله سال ۱۳۸۵ بروجرد گفت: در این زمین لرزه که ۶.۲ دهم ریشتر قدرت داشت یکهزار و ۵۰۰ نفر مجروح و ۵۰ نفر کشته شدند بنابراین با توجه به این پیشینه و زلزله خیز بودن شهرستان، تجهیز و تامین وسایل امدادی بحران برای مواقع زلزله یک نیاز مهم است.

وی با تاکید بر تجهیز پایگاه های جاده ای هلال احمر بروجرد ادامه داد: این شهرستان درسلسله جبال زاگرس قرار گرفته و ظرفیت سیلابی بودن دشت سیلاخور در جنوب شهرستان باعث حوادث کوهستانی و بروز سیل می شود بنابراین هلال احمر باید به وسایل و ماشین آلات کوهستانی نیز مجهز باشد.

وی اظهار داشت: هلال احمر بروجرد ۱۵۰ نیروی زبده و آماده به کار دارد که برای بهره مندی بیشتر از توانایی و قدرت امدادی این افراد، خرید ۲ دستگاه تویوتا کمک دار در قالب آمبولانس با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و ست های نجات غواصی، کوهستان و خاموش کننده به ارزش چهار میلیارد تومان ضروری است.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد تصریح  کرد: نیمه نخست امسال ۹۶ حادثه دیده تصادفات جاده ای و حادثه دیدگان ۶ اتفاق کوهستان و آتش سوزی توسط این جمعیت امدادرسانی شده است.

کرمی با بیان اینکه بازسازی پایگاه های " زالیان" و " اشترینان" نیازمند تخصیص ۲ میلیارد تومان است گفت: پایگاه " سلمان" واقع در آزادراه جدید بروجرد - خرم آباد نیز هفت میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد.

برچسب‌ها بروجرد لرستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد لرستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بروجرد لرستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هلال احمر بروجرد میلیارد تومان جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: شش شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ محمدعلی کاووسی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است.

وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائنات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های عملیاتی قائنات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.

وی بیان داشت: در حال حاضر چهار نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

کاووسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده است و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

کد خبر 747864

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان