Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس انجمن صنفی مالکان ناوگان مسافربری خراسان رضوی گفت: کاهش شدید تمایل رانندگان حرفه‌ای به اشتغال در اتوبوس‌های برون‌شهری تبدیل به چالش اصلی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و جابه‌جایی مسافران شده است.

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی وارسته افزود:دشواریها و سختی کار رانندگی اتوبوس آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که شاغلان این حرفه به طور مداوم در سفرهای بین شهری با وضعیت گاه نامناسب فیزیکی جاده‌ها و شرایط متغیر جوی قرار دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی ادامه داد: برای تامین راننده مقرر شده بود به رانندگان بازنشسته ای که سن کمی دارند دوباره فرصت داده شود تا در ناوگان مسافری فعالیت کنند که هنوز این تصمیم اجرایی نشده است.

نایب رییس انجمن صنفی مالکان ناوگان مسافربری خراسان رضوی گفت: کهنگی و فرسودگی ناوگان مسافربری، فقدان ناوگان نو و البته نبود سرمایه کافی برای خرید اتوبوس های جدید و گران قیمت، از دیگر مشکلات مهم در حوزه حمل و نقل مسافر برون شهری است.

وارسته همچنین گرانی لوازم یدکی اتوبوس را سرسام آور توصیف و بیان کرد: به عنوان نمونه قیمت شیشه جلو اتوبوس از چهار میلیون ریال به ۲۰ میلیون ریال رسیده و همین کالای موجود نیز با برند چینی کم‌کیفیت عرضه می شود که این مشکل در خصوص دیگر لوازم یدکی نیز صدق می کند.

وی شمار ناوگان اتوبوس زیر نظر انجمن صنفی شرکتهای مسافربری خراسان رضوی را هزار و ۲۰۰ دستگاه اعلام و بیان کرد: از ابتدای امسال تنها ۱۵۰ جفت لاستیک برای توزیع در اختیار ناوگان مسافربری استان قرار گرفته است.

او همچنین افزود: در حالی که پیش‌تر اتوبوسهای نو وارد ناوگان مسافربری می‌شد ولی هم‌اینک چنین اتوبوسهایی و رانندگانشان حاضر به تحمل رنج سفرهای جاده‌ای نیستند و ترجیح می‌دهند در شرکتهای بخش خصوصی و یا مجموعه‌هایی مانند شرکت گاز، نفت و معادن با خط سیر مشخص و محدود روزانه فعالیت کنند.  

نایب رییس انجمن صنفی مالکان ناوگان مسافربری خراسان رضوی ادامه داد: شرایط ذکر شده دست به دست هم داده تا اکنون مسافران شهر مشهد از سراسر ایران از ناوگان فرسوده و مستهلک برای سفرهای خود استفاده کنند.

وی دیگر مشکل اتوبوسداران خراسان رضوی را جریان سفرهای فصلی به مشهد ذکر و بیان کرد: سفر به مشهد در روزهای خاص و تعطیلات روی می دهد لذا معمولا در مقطعی ناوگان برای بازگشت از مشهد و یا عزیمت به مشهد بدون مسافر است و یا به اصطلاح یک سرخالی باید کار کند.

وارسته گفت: پیشتر، این مجموعه صنفی حدود هزار و ۸۰۰ ناوگان اتوبوسی زیر پوشش خود داشت که در حال حاضر به دلیل موارد ذکر شده بسیاری از ناوگان خوابیده و فقط هزار و ۲۰۰ دستگاه دارای کارت سوخت بوده و در ناوگان مسافربری فعالیت دارند.

نیمه نخست امسال ۵۸۹ هزار و ۳۷۴ سفر با ناوگان مسافربری جاده‌ای در خراسان رضوی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۰ هزار سفر، معادل ۳۱ درصد بیشتر شده است با این حال به خاطر اعمال محدودیت ۵۰ درصدی اتوبوس ها در پر کردن گنجایش خود، تعداد مسافران در این بازه زمانی فقط چهار درصد افزایش یافت.

خراسان رضوی هفت هزار و ۴۰۰ راننده و پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه دارد.

در حالی که تعداد مسافران جابه‌جا شده با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در این استان طی دوره شیوع کرونا ماهانه حدود یک میلیون مسافر و در ۶ ماه نخست امسال ۶ میلیون مسافر بود این رقم پیش از آغاز کرونا و اعمال محدودیتهای ناشی از آن سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محدودیت تردد مسافربری خراسان رضوی ناوگان مسافربری انجمن صنفی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: دیروز در مسیر جاده ای خواف، خودور سمند حامل سوخت قاچاق واژگون شد و آتش گرفت، راننده خودرو نیز جان باخت.

سرهنگ حسین میش مست افزود: هشت فقره تصادف جرحی با ۱۲ مصدوم و ۱۳ فقره تصادف خسارتی نیز دیروز در جاده های استان خراسان رضوی رخ داد.

وی بیان کرد: هم اینک به دلیل انجام عملیات راهسازی، ترافیک در مسیر مشهد به چناران نیمه سنگین است.

میش مست ادامه داد: ترافیک در سایر جاده های استان خراسان رضوی روان است و در هیچ مسیری بارندگی گزارش نشده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی اتوبوس در یزد / ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف