Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال محمودزاده روز پنجشنبه در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ به اراضی بیمه شده کشاورزان در ازای خسارت ناشی از خشکسالی، سرما و یخبندان این استان در سال‌زراعی گذشته (اول مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) پرداخت شده است.

وی با اشاره به پوشش بیش از ۱۰۰ هزار هکتاری بیمه اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی،  گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سرمازدگی، نسبت به بیمه کالاهای زراعی، باغی و دامی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مهاباد و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

محمودزاده در خصوص خسارت وارده به بخش کشاورزی مهاباد ناشی از سیلاب اخیر نیز، گفت: مراتب جبران خسارت به کشاورزان با پیگیری و دستور ریاست جمهوری از محل منابع ستاد ملی بحران در دستور کار قرار دارد و کشاورزان از بابت دریافت آن نگران نباشند.  

وی بیان کرد: در این حادثه بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار به اراضی کشاورزی مهاباد شامل اراضی باغی و زراعی خسارت وارده شده که در مجموع آن ۱۵۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال برآورد شده است.

آذربایجان غربی استانی با ۱۲۰ هزار هکتار باغ و ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه خسارتهای بسیاری به بخش کشاورزی استان براثر حوادث وبلایای طبیعی وارد می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی خسارت مالی آذربایجان غربی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی

اردشیر عسگری گفت: این سامانه برای اجرای تفاهم نامه فی مابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی به منظور تسریع و پایش قرارداد‌های تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی به صورت سیستم اطلاعات مکانی (Web GIS) طراحی شده است که مزایا و ویژگی‌هایی از قبیل رصد و پایش هوشمند قرارداد‌های حدنگاری اراضی کشاورزی، جمع آوری نقشه‌ها و داده‌های تولید شده توسط شرکت‌های مشاور، ارجاع سیستمی پرونده‌ها بین شرکت‌های مشاور، واحد‌های ثبتی و جهادکشاورزی و ارسال درخواست‌های صدور سند به سامانه‌های جامع املاک و قانون تعیین تکلیف دارد که تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و شرکت‌های مشاور در سراسر کشور از آن بهره گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد اراضی افزود: با همکاری و هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در راستای افزایش سرعت اجرای سند‌دار کردن اراضی کشاورزی به تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست به امور اراضی شهرستان ارجاع شده که ۷۵ درصد درخواست‌های واصله تایید شده و رتبه اول استانی در تعداد درخواست‌های بررسی و تایید شده را دارا است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضا محور بودن صدور سند زمین‌های کشاورزی اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان نسبت به دریافت سند در کلاس‌های آموزشی و ترویجی انجام می‌شود و امیدواریم از نظر صدور سند رتبه اول کشور را همچنان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • بازاریان آذربایجان‌غربی ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند