Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:14:11 GMT

برای کاهش خاموشی‌ها در فصل زمستان چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۷۳۲

برای کاهش خاموشی‌ها در فصل زمستان چه باید کرد؟

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تامین سوخت زمستانه نیروگاه های کشور، بیان کرد: با توجه به روند روبه رشد مصرف سوخت، ما در شرایطی هستیم که با ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور به خصوص در فصل سرما مواجه هستیم. این ناترازی در سال گذشته سبب شد که در ایامی از فصل سرما به دلیل نرسیدن گاز به نیروگاه ها و پایین بودن ذخیره سوخت مایع خاموشی هایی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش هایی هم در بحث تولید گاز و هم در بحث جبران کمبود گاز با سوخت مایع صورت گرفته است، اظهار کرد: از زمانی که مهندس اوجی مسئولیت وزارت نفت را بر عهده گرفتند کمیسیون انرژی جلسات مستمری در این خصوص تشکیل داده است و الحمدلله کار بهتر مدیریت شده، حتی در مقطعی مجبور شدیم که صادرات فراورده های نفتی را کاهش داده تا بتوانیم ذخایر استراتژیک سوخت مایع را در داخل کشور تقویت کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارشی که از وضعیت ذخیره سوخت مایع نیروگاه ها داریم، وضعیت امیدوار کننده است. ما امیدواریم با تلاشی که صورت گرفته و اقدامات کوتاه مدتی که در حوزه تولید گاز می توان انجام داد و دوستان در حال تلاش هستند، امسال شرایط بهتری را در فصل سرما نسبت به سال قبل داشته باشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در ادامه تاکید کرد: در شرایطی که افزایش تولیدی نداریم، پیش بینی می شود که مصرف گاز نسبت به سال گذشته ۸ تا ۱۰ درصد افزایش داشته باشد. بنابراین ناترازی بین تولید و مصرف همچنان پابرجاست و حتی افزایش نیز داشته است. لذا همکاری و همراهی مردم در مصرف نیز لازم است.

وی گفت: تولید یک پروسه زمانبر است و نیاز به اقدامات بلند مدت و میان مدت دارد. نمی توان در مدت کوتاه در حوزه تولید اقدام قابل توجهی انجام داد اما در بحث مصرف با همکاری مردم و دستگاه ها می شود اقدامات کوتاه مدتی انجام داد که این ناترازی را جبران کنیم.

نخعی افزود: بر روی کاغذ ما شاهد ناترازی بین تولید و مصرف هستیم و قاعدتا تبدیل به خاموشی نیز خواهد شد، اما این ناترازی بین تولید و مصرف گاز را هرچه بیشتر بتوانیم با سوخت مایع تامین کنیم خاموشی ها نیز کمتر خواهد شد. مردم نیز هرچه بیشتر همراهی کنند خاموشی ها نیز کاهش می یابد. بنابراین میزان خاموشی ها به همراهی مردم در کاهش مصرف و نحوه جبران ناترازی توسط سوخت مایع بستگی دارد. پیش بینی ما این است که نسبت به سال قبل شرایط بهتر خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری انرژی کاهش خاموشی ها مصرف سوخت طرح جهش تولید مسکن زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری تولید و مصرف سوخت مایع خاموشی ها سوخت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت به نام زمین پاک نامگذاری شده و برنامه‌های مختلفی در این زمینه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ایران پاک در مناطق گردشگری برای پاسداشت زمین پاک برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی افزود: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» شعار امسال برای حفظ محیط زیست است که باید واحدهای تولیدی مواد پلاستیکی مواد خود را با مواد تجزیه پذیر تغییر دهند.

مدیرکل محیط زیست کردستان با اشاره به آئین نامه کاهش مصرف پلاستیک بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها مکلف هستند ظرف مدت پنج سال، ۲۰ درصد مواد مصرفی در واحدهای تولیدکننده انواع پلاستیک را با مواد تجزیه پذیر جایگزین کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه سرانه مصرف پلاستیک روزی سه کیسه پلاستیکی با عمر استفاده ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است، اضافه کرد: ایران بیستمین کشور تولیدکننده زباله پلاستیکی دنیا است و سالانه میزان مصرف کشور بیش از ۱۰ میلیون پلاستیک است.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه مذکور وظایفی هم برای سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها مبنی بر ترویج و آموزش نحوه استفاده از لوله‌های پلاستیکی در بخش کشاورزی به ویژه کشت‌های گلخانه‌ای تعریف شده است.

سرانه هر نفر را سه کیسه پلاستیک دانست و گفت: کشور ماه بیست و یکمین کشور تولید زباله و پنجمین کشور مصرف کننده پلاستیک در جهان هستیم و باید به سمت استفاده از مواد تجزبه‌پذیر پیش برویم.

حمیدی اذعان کرد: حوادث طبیعی از جمله آتش‌سوزی و حریق نیز از بین برنده تنوع زیستی است و آسیب‌رسان خواهد بود.

وی ورود فاضلاب روستاها به رودخانه‌ها و آبراهه‌ها، فضولات دامی و واژگونی تانکر سوخت نیز از عوامل آلودگی خاک و محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام کرد: آلودگی هوا به دلیل خودروهای فرسوده نیز از معضلات استان بویژه شهر سنندج در آلوده کردن هوا و محیط زیست است.

حمیدی اعلام کرد: کردستان استانی صنعتی نیست که معضلی در محیط زیست ایجاد کند اما کانون‌های گرد و غبارخیز خارج از استان هوا را آلوده می‌کند.

وی حجم بالای زباله‌ها و پسماند روستاها را مشکل‌ساز دانست و گفت: ۳۰ درصد زباله‌ها توسط خانوارها قابل بازیافت است و اگر فرهنگسازی شود کمک بزرگی به امنیت محیط زیست خواهد بود.

کد خبر 6086292

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • بخاری جیبی زیپو، گرمای زمستانی در جیب شما – ایران لایتر
  • تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت به پایان می‌رسد
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود