Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، این ماه‌گرفتگی که «تقریبا کامل» خواهد بود سه ساعت و ۲۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه طول خواهد کشید. به این ترتیب در جریان این خسوف ۹۷ درصدی تنها هلال بسیار کوچکی از ماه قابل مشاهده خواهد بود.
این ماه‌گرفتگی جزئی در بسیاری از مناطق جهان از جمله آمریکای شمالی، شرق استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و بخش‌هایی از قاره آسیا قابل رویت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داده‌های ناسا درباره خسوف‌های سده کنونی نشان می‌دهد که ماه‌گرفتگی پنجشنبه شب طولانی‌ترین خسوف قرن خواهد بود. طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن بیست و یکم تاکنون نزدیک به یک ساعت و ۴۳ دقیقه طول کشید و در سال ۲۰۱۸ روی داد.
رصدخانه هولکومب در ایالت ایندیانای آمریکا اعلام کرده است که ماه‌گرفتگی پنجشنبه شب طولانی‌ترین خسوف جزئی در ۵۸۰ سال اخیر محسوب می‌شود. به این ترتیب گروهی از ساکنان کره زمین شاهد پدیده‌ای خواهند بود که از روز ۱۸ فوریه سال ۱۴۴۰ میلادی تاکنون سابقه نداشته است.
از سوی دیگر خسوفی جزئی مشابه این ماه‌گرفتگی از نظر مدت زمان تا روز هشتم فوریه سال ۲۶۶۹ میلادی دیگر روی نخواهد داد.
هنگام ماه‌گرفتگی کره زمین بین ماه و خورشید قرار می‌گیرد.   منبع: یورونیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خسوف طولانی ماه گرفتگی طولانی ترین ماه گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان صاف با وزش باد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی برای امروز چهارشنبه کاهش نسبی هوا را پیش بینی کرد.
خانم بهروزی گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند جو استان نسبتا پایدار است که البته در برخی نقاط ابر‌ها در آسمان دیده می‌شوند که انتظار داریم به تدریج از میزان آنها کاسته شود.
وی اظهار کرد: پدیده غالب امروز وزش باد خواهد بود به ویژه در کانال بادی استان در شهر‌هایی مثل کوهین، تاکستان و بوئین زهرا و حتی بخش‌هایی از قزوین این پدیده وجود خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی گفت: از فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در منطقه خواهیم داشت که به تدریج از از شدت وزش باد کاسته شده و بنابراین دمای هوا افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • آسمان صاف با وزش باد
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان