Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:15:52 GMT

بررسی علل آلودگی هوای کلان شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۹۶۷۴

بررسی علل آلودگی هوای کلان شهر تبریز

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما مکرر به مسئولان ذیربط کشوری در خصوص آلایندگی نیروگاه تبریز اطلاع داده ایم تا به موقعیت نیروگاه تبریز ویژه نگاه شود و حداقل سهم سوخت مصرفی تغییر یافته و از گاز استفاده شود، اما تاکنون نتوانسته ایم آن‌ها را مجاب کنیم تا سیستم نیروگاه تبریز را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رحمتی افزود: اگر لازم باشد از دادستان کمک می‌گیریم باید یک سری بحث‌های نظارتی صورت گیرد تا دستگاه‌های مسئول وظایف خود را در قبال کسانی که در بخش صنایع به وظایف خود عمل نمی‌کنند برخورد کنند.

وی اظهار کرد: اصل مسئله ما زمانی است که وارونگی هوا اتفاق می‌افتد به همین منظور باید توجه داشته باشیم و از ابزار‌هایی برای مقابله با آلاینده‌های هوا استفاده کنیم

رحمتی افزود: آمار‌ها یک هشدار است و نشان می‌دهد روز‌های سالم و پاک ما در سال حدود ۱۶۵ روز بوده است، ۱۵۰ روز قابل قبول و مابقی ایام خطرناک است، به شرایط افت کیفیت هوا نزدیک می‌شویم که وضعیت ناسالم برای گرو‌های حساس ییشتر خواهد شد برای جلوگیری از این موضوع باید مصوبات جلسات قبلی را دوباره به کار گرفته و از فعالیت کارخانجات آسفالت و شن و ماسه جلوگیری شود.

عباس نژاد مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: وارونگی هوا اجتناب ناپذیر است و شرکت‌های صنعتی مانند کوره‌های آجر پزی، بازیافت‌ها و سایر کارخانه‌های ایجاد آلاینده در حال فعالیت هستند، باید با این شرایط مقابله کنیم چرا که هوای شهر را مورد تهدید قرار می‌دهد و تاثیر مخربی روی هوا دارد.

 عباس نژاد ادامه داد: در ۵ منطقه مهم شهر تبریز شامل جاده مرند، جاده مایان، آخر مارالان، آخر طالقانی و جاده آناخاتون بیشترین آلایندگی اتفاق می‌افتد که مهمترین آن موضوع بازیافت است، نیروگاه هریس بخش خصوصی است و می‌تواند با گازوئیل فعالیت کند و سهم آنجا را به تبریز اختصاص دهیم..

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای به پایداری جوی و آلودگی هوای ۷ کلان شهر از جمله تبریز از امروز ۲۷ آبان ماه هشدار داده است.

هوای تبریز در دو روز گذشته ناسالم برای گروه‌های حساس بود و امروز هم بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا، شاخص کیفی هوای این کلانشهر (میانگین ۲۴ ساعت گذشته) برابر ۸۰ و قابل قبول است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا نیروگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (سه‌شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۱۱:۰۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، احمدآباد با شاخص ۱۱۶ ناسالم (نارنجی) و پروین با شاخص ۶۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۴، انقلاب با شاخص ۶۳، پارک زمزم با شاخص ۸۱، دانشگاه صنعتی با شاخص ۸۰، رهنان با شاخص ۷۲، زینبیه با شاخص ۸۰، سپاهان‌شهر با شاخص ۸۳، فرشادی با شاخص ۶۲، فیض با شاخص ۷۴، کاوه با شاخص ۸۰، کردآباد با شاخص ۷۰، میرزاطاهر با شاخص ۵۳، ولدان با شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های سجزی، خمینی‌شهر، کاشان، قهجاورستان، نجف‌آباد، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا قهجاورستان با شاخص ۱۴۰ ناسالم (نارنجی)، سجزی با شاخص ۹۳، مبارکه با شاخص ۸۳، خمینی‌شهر با شاخص ۷۸، شاهین‌شهر با شاخص ۵۸ و کاشان با شاخص ۸۶ سالم (زرد)، نجف‌آباد با شاخص ۳۰ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای زرین‌شهر، و دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 747199

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان