Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، فراخوان نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت (۱۰۰ ثانیه‌ای) منتشر  و هدف از برگزاری این جشنواره، پرداختن به موضوعات و مشکلات شهری است ؛ این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی با موضوعات «شهروند و زیبایی‌های شهری»، «شهروند و مشکلات شهری»، «شهروند و قوانین شهری»، « شهروند و رعایت حقوق شهروندی» و « شهروند و آسیب‌های شهری» تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فراخوان این جشنواره آمده است:ساخت فیلم‌هایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ( حداکثر ۱۰۰ ثانیه) و با کلیتی منسجم، کاری بسیار مشکل است؛ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، رسانه‌ای نو و مناسب است برای ابزارهای جدید که با قابلیت تأثیرگذاری بسیار بالا در جهان پرشتاب و پرهیاهوی امروز می‌تواند ثانیه‌هایی مخاطب بی‌وقت و کم‌حوصله را به خود مشغول کند و در کنار انتقال مفهوم و پیام خود، لذت بصری و زیبایی‌شناسانه هم به او هدیه کند.
بر اساس این گزارش ، ثبت‌نام فقط از طریق سایت جشنواره به آدرس sobheghalam.ir صورت می‌گیرد و هر فیلم با مالکیت یک نفر به عنوان کارگردان اثر به جشنواره ارسال می‌شود؛مدت زمان آثار ارسالی به دبیرخانه باید حداکثر ۱۰۰ ثانیه باشد و تیتراژ فیلم جزء زمان فیلم محسوب می‌شود. 
هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از سوی یک شخص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد اما در صورت پذیرش چند اثر از یک نفر تنها یک فیلم از وی در جشنواره حضور خواهد داشت. آثاری که پیش‌تر از شبکه‌های تلویزیونی و یا شبکه‌های مجازی پخش شده باشند حق شرکت در جشنواره را ندارند.
حق اکران کلیه آثار ارسالی و استفاده تبلیغاتی و رسانه‌ای برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است. پس از بازبینی اولیه هیچ یک از آثار ارسالی به دبیرخانه بازگردانده نمی‌شود و حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از دریافت جایزه تلقی خواهد شد.
متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره و دریافت کد رهگیری پیامکی، این کد را بر روی DVD نوشته و به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. فیلم‌های ارسالی باید دارای استانداردهای لازم صدا و تصویر باشد.
 آخرین مهلت ارسال آثار ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ است و نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت (۱۰۰ ثانیه‌ای) ۶ الی ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار و آیین اختتامیه به همراه تجلیل از برگزیدگان شنبه (۱۱ دی‌) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.
در بخش حرفه‌ای برگزیده کارگردانی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی، شایسته تقدیر کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی، برگزیده طرح و ایده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵ میلیون ریالی، شایسته تقدیر طرح و ایده لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی، برگزیده تصویربرداری تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی، شایسته تقدیر تصویربرداری لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی، برگزیده تدوین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی و شایسته تقدیر تدوین لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
همچنین ،در بخش موبایلی نیز جوایز رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی، رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۵ میلیون ریالی و رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی است.
نشانی دبیرخانه جشنواره رشت، جنب بوستان ملت، ابتدای بلوار احمدزاده، کوچه سعدی، پلاک ۶۷ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیر اجرایی جشنواره و شماره واتس آپ: ۰۹۱۱۷۰۵۴۸۳۵ و یا ۳۳۷۳۷۲۱۰-۰۱۳ تماس حاصل کنند.


 

برچسب‌ها رشت گیلان فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان فیلم کوتاه رشت گیلان فیلم کوتاه دیپلم افتخار و جایزه نقدی تندیس جشنواره شایسته تقدیر آثار ارسالی فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه