Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نایب رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس گفت: بیش از ۳۰۰ هزار خانوار در سراسر کشور پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی هستند. - اخبار استانها -

مهدی روشنفکر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج ، اظهار داشت: ضروری است دولت معلولان پشت نوبتی سازمان بهزیستی برای دریافت مستمری را، در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف کند و در این زمینه مجلس آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مراجعه پشت نوبتی‌های بهزیستی به دفاتر نمایندگان برای دریافت کمک و مساعدت درمانی، عنوان کرد: هفت هزار پرونده پشت نوبت مددجویان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در انتظار دریافت مستمری است.

 روشنفکر ابراز کرد: هم اکنون 34 هزار نفر مددجو در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این تعداد حدود 20 هزار نفر در قالب هشت هزار و 700 پرونده مددجویی مربوط به شهرستان بویراحمد است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود هفت هزار پرونده مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری در این استان وجود دارد که از این تعداد حدود 2917 پرونده مربوط به شهرستان بویراحمد بوده و در واقع اولین مطالبه بهزیستی استان و شهرستان بویراحمد برقراری مستمری این افراد است.

روشنفکر افزود: یکی از مسائل جدی در موضوع طراحی شهری مسئله مناسب سازی محیط زندگی برای افراد توانخواه یا دچار معلولیت بوده و قانون صدور پروانه‌ها در شهرداری‌ها در بعد مناسب سازی محیط زندگی و تردد معلولان نیاز به اصلاحیه دارد، و مناسب سازی ساختمان‌ها برای رفت و آمد معلولان در سطح شهرها و ساختمان‌های اداری، دولتی، خصوصی و اماکن عمومی باید لحاظ شود.

وی یادآور شد: مددجویان بهزیستی همانند مددجویان کمیته امداد، کمک هزینه ازدواج و جهیزیه دریافت نمی‌کنند و تقاضا داریم که جهیزیه و کمک هزینه ازدواج برای مددجویان بهزیستی که بیشتر  آنها  مردان توانخواه سرپرست خانوار هستند در نظر گرفته شود.

روشنفکر بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبار تخصیص یافته به درمان در بهزیستی سالانه بسیار ناچیز و هزینه‌های درمانی برخی از مددجویان بسیار سنگین است، انتظار داریم برای مددجویان بهزیستی برنامه ریزی برای انجام بیمه تکمیلی برای مددجویان شدید و خیلی شدید در نظر گرفته شود.

امام جمعه بوشهر: جامعه وکلا باید در یک فضا دارای شاخص‌های وکیل تراز اسلامی باشد افزایش آمار اعتیاد؛ بزرگترین چالش اجتماعی برای سازمان بهزیستی آستان قدس رضوی 1600 بسته‌ لباس گرم میان فرزندان بی‌سرپرست بهزیستی توزیع کرد مهیا شدن مراکز بهزیستی و مهمانسراهای هرمزگان برای اسکان آسیب‌دیدگان زلزله

وی تصریح کرد:در مساله مسکن معلولان و توانخواهان کمک هزینه 50 میلیون تومانی مسکن، مددجویان را صاحب خانه نمی‌کند و نیاز است که این مبلغ افزایش پیدا کند. 

روشنفکر گفت: یکی از مسائل مهم موضوع مستمری است، مبلغ مستمری کنونی برای هر نفر از مددجویان بهزیستی 350 هزار تومان و حداکثر برای خانواده چهار نفر به بالا، نفری یک میلیون و 100هزار تومان بوده که این مبلغ رضایت بخش نیست و کفاف زندگی مددجویان را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان اورژانس اجتماعی در شهرستان بویراحمد بسیار قدیمی و فرسوده است، افزود: به ناچار در آن ساختمان خدمات ارائه می‌شود و تقاضا داریم نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی شود.

روشنفکر خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر مسئله کودکان کار به عنوان یک مسئله‌ای اجتماعی است و در سراسر کشور روح و لطافت جامعه را مخدوش می‌کند، و ریشه آن  بیکاری به خصوص در روستاها است که، خطر حاشیه نشینی و مسئله کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد را تشدید کرده و موضوعی جدی و نگران کننده است و می‌توان با اشتغال در روستاها و شهرها به این مسائل پایان داد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائل افتخار آفرینی‌های جامعه معلولان و ورزشکاران توانخواه در مسابقات ورزشی بوده و باید به ورزش معلولان در استان‌ها توجه ویژه شود.

انتهای پیام/544/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز توانبخشی معلولان ذهنی وزارت کار مرکز توانبخشی معلولان ذهنی وزارت کار کهگیلویه و بویراحمد مددجویان بهزیستی شهرستان بویراحمد دریافت مستمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از اتمام بررسی موارد اعاده شده شورای نگهبان به لایحه تجارت، اظهار کرد: لایحه تجارت از مجلس هفتم در دستور مجالس مختلف قرار داشت. این لایحه در پنج دوره مجالس مختلف معطل مانده بود که به همت نمایندگان مجلس یازدهم یعنی بعد از حدود ۲۰ سال تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: متن بسیار خوب و غنی در این لایحه گنجانده شده است. اهمیت این متن به اندازه‌ای است که حتی تغییر برخی کلمات می‌توانست ارتباط و انسجام متن را بهم بزند. مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه تجارت و تبدیل آن به قانون می‌تواند گام مؤثری در بحث تجارت، رونق اقتصادی، تعیین تکلیف و بهبود وضعیت شرکت‌ها داشته باشد.

کد خبر 6079678 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت