Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

برندها و مدل‌های مختلفی از خودروهای هیبریدی در بازار ایران یافت می‌شود که در سایت‌هایی چون دیوار و در بازار قیمت‌های مختلفی دارند.

یکی از آنها خودروی میتسوبیشی اوتلندر است. تیپ پنج مدل ۲۰۱۷ این ماشین از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیپ ۵ مدل ۲۰۱۸ این خودرو نیز از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون در بازارها قیمت‌گذاری شده است.

رنجرور اسپرت ۳٫۵٫ ۲۰۱۴ یکی دیگر از مدل‌های موجود در بازار ایران است که با حدود قیمتی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مدل ۲۰۰۴ هشت سیلندر اتوماتیک لندرور دیسکاوری نیز در بازار حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

کیا اپتیما هیبریدی مانند سایر خودروها در ایران با نوسانات قیمتی بسیاری همراه بوده، قیمت این خودرو اکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

بازه قیمتی هیوندای سوناتا هیبرید نیز بین یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان در نوسان است.

لکسوس چند؟

مدل‌های مختلف خودروی لکسوس نیز قیمت‌های مختلفی دارند؛ برای مثال:

-لکسوس CT: یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان

– لکسوس NX: بازه یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

قمیت انواع مدل تویوتا

مدل‌های مختلف تویوتا نیز با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود؛ برای مثال:

– تویوتا پریوس تیپ EU: یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان

– تویوتا پریوس تیپ A: 830 میلیون تومان

– تویوتا پریوس تیپ B: 860 میلیون تومان

– تویوتا پریوس تیپ C:910 میلیون تومان

-تویوتا پریوس تیپ ۲: ۸۷۰ میلیون تومان

-تویوتا پریوس تیپ۳: ۹۶۰ میلیون تومان

همچنین تویوتا کمری XLE در مدل‌های مختلف خود در بازار خودروی ایران از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در حال فروش است.

اما مدل تویوتا کمریSE نسبت به خودروهای هیبریدی دیگر قیمت مناسب‌تری دارد و از ۵۰۵ میلیون تومان تا ۷۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بازه قیمت خودروی تویوتا CHR نیز از یک میلیارد و ۴۲۰ میلیارد تومان تا یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

چالش خودروهای هیبریدی

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در مورد چالش خودروهای هیبریدی در بازار ایران گفت: این خودرو از دو موتور الکترونیکی و بنزینی برخوردارند. در سرعت‌های پایین، خودرو با موتور الکترونیکی کار می‌کند و در سرعت‌های بالاتر، موتور بنزینی کاربرد دارد. در این میان، موتور بنزینی به شارژ موتور الکترونیکی کمک می‌کند.

او افزود: عمر باتری‌های خودروهای هیبریدی حدود هفت سال است. در دنیا موتور خودرو در این مدت گارانتی دارد اما در ایران، به دلیل نبود نمایندگی چنین امکانی در دسترس نیست و اگر باتری نیاز به تعویض داشته باشد، تامین آن هزینه بسیار زیادی را روی دست صاحب خودرو می‌گذارد.

جعفری ادامه داد: خودروهای هیبریدی، چالشی برای شارژ شدن ندارند و مصرف سوخت و آلایندگی آنها نیز بسیار پایین است اما در ایران خرید آنها ریسک است؛ چرا که تامین باتری خودروهای هیبریدی سخت و خدمات پس از فروش اینگونه خودروها ضعیف است.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودروهای هیبریدی قیمت خودرو خودروهای هیبریدی تویوتا پریوس تیپ میلیون تومان یک میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تسلا قیمت خودروهایش در چند بازار بزرگ خود از جمله چین و آلمان را کاهش داده است. پیش از این، شرکت قیمت محصولاتش در آمریکا را نیز کاهش داده بود. کاهش بهای خودروهای تسلا در حالی اتفاق می افتد که شرکت با کاهش فروش و تشدید کارزار قیمت بین خودروهای الکتریکی به خصوص از سوی خودروسازان برقی چینی روبرو است.

ماه گذشته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد تعداد محموله های جهانی بارگیری شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال برای نخستین بار به پایین ترین میزان طی 4 سال اخیر رسیده است. ماسک در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: قیمت های تسلا باید مرتب تغییر کنند تا با تولید و تقاضا همخوان شوند.

تسلا که بزرگترین خودروساز برقی بازار است، جنگ قیمت را بیش از یک سال قبل و با کاهش قابل توجه قیمت محصولاتش، آنهم به بهای از دست رفتن حاشیه سود آغاز کرد.

طبق وب سایت رسمی شرکت، قیمت پایه خودروی «مدل 3» در چین 14 هزار یوان(1930 دلار) کاهش یافته و به 231 هزار یوان(32 هزار دلار) رسیده است. در آلمان نیز قیمت خودروی مدل3 با محور عقب از 42990 به 40990 یوروی کاهش یافته است. علاوه بر آن قیمت خودروهای تسلا در کشورهای اروپایی دیگر، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش یافته است.

روز جمعه تسلا اعلام کرد بهای خودروهای مدلY، مدل ایکس و مدل اس 2 هزار دلار کاهش یافته است. روز شنبه نیز شرکت اعلام کرد بهای نرم افزار کمک راننده کاملا خودران در آمریکا از 12 به 8 هزار دلار کاهش یافته است.

از سوی دیگر باید توجه داشت این شرکت در تجدید مدل های قدیمی خود کند عمل کرده و همزمان نرخ سود بالای بانکی تمایل مصرف کنندگان به محصولات و کالاهای گرانقیمت را کاهش داده است. از سوی دیگر شرکت های خودروسازی برقی رقیب در چین ( بزرگترین بازار خودروی جهان) مدل های ارزان قیمت تری را به بازار عرضه می کنند.

کد خبر 6085055 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • اعلام قیمت انواع میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌‌بار
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳