Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: مهارت‌آموزی به‌ویژه آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و ایجاد ظرفیت‌های برون سازمانی طرح‌های خوداتکایی نیاز ضروری دانش‌آموزان به‌ویژه در جوامع محلی است.

وی تقویت فرهنگ کار و تلاش، تعاون و مسئولیت‌پذیری، آشنایی و آموزش دانش‌آموزان در زمینه مشاغل مورد علاقه آنان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای خوداشتغالی دانش آموختگان مدارس شبانه‌روزی را از جمله اهداف طرح مهارت‌آموزی در این مدارس ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان متوسطه اول و دوره دوم متوسطه نظری دبیرستان‌های شبانه‌روزی عادی و نمونه دولتی از گروه‌های هدف این طرح هستند و پیش‌بینی می‌شود ۹ هزار و ۱۴۳ دانش‌آموز دختر و پسر دبیرستان‌های شبانه‌روزی متوسطه اول و دوم استان زیر پوشش طرح خوداتکایی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: محتوای طرح خوداتکایی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی با توجه به شرایط و ویژگی‌های اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی و علایق اجرایی خواهد شد.

واقعی گفت: اجرای طرح مهارت‌آموزی در ۷۱ دبیرستان شبانه‌روزی استان و پوشش ۹۰ درصدی دبیرستان‌های شبانه‌روزی دوره اول و ۵۰ درصدی دبیرستان‌های شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری نیازمند ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی به اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) در خراسان جنوبی هم اشاره کرد و افزود: آموزش از راه دور ظرفیتی برای تحقق عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۶ دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم در چهار شهرستان بشرویه، سرایان، طبس و فردوس جذب طرح آبا شده و مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته ۵۸ نفر بیشتر شده است.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته ۸۸ متقاضی از خدمات کلاس‌های اقماری طرح آبا بهره‌مند شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط موجود این تعداد افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

واقعی تامین اعتبار حقوق مشاوران، فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز طرح، مشارکت سمن‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و تجهیز کلاس‌های اقماری را از مهمترین نیازمندی‌ها در این طرح عنوان کرد.

وی همچنین اجرای "طرح امن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات سایبری" توسط شرکت‌های دارای مجوز از مرکز افتا را در مدارس ضروری دانست و افزود: برای اجرای این طرح در مدارس اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیون تومان نیاز است که با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین و هزینه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه تخصیص بخشی از اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها به تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی و کلاسی را از مهمترین نیازمندی‌ها در مناطق روستایی با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: امیدواریم با تحقق این امر بتوانیم در گسترش این فرهنگ غنی تلاش کنیم.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ۲ کتابخانه بزرگ استاد سعیدی و کاظمیه بیرجند توسط شهرداری بازسازی و تجهیز شد.

مهدی بهترین افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در بدو مسئولیت دستور پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از محل عوارض شهرداری ابلاغ شد.

وی گفت: برای انتشار کتاب گویش بیرجندی نیز توسط شهرداری مبالغی پرداخت شد و درخصوص آموزش وپرورش همین رویه را دنبال می‌کنیم و از محل پنج درصد عوارض کمک خوبی را به آموزش و ‌پرورش خواهیم کرد.

شهردار بیرجند اظهار داشت: اگر به تعالی کشور فکر کنیم راهی جز تقویت آموزش و پرورش نیست زیرا دانش‌آموزان امروز مدیران آینده کشور خواهند بود.

طرح‌های خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح آبا و تامین کتابخانه‌های کلاسی مناطق عشایری از مهمترین دستورالعمل‌های این شورا بود که در ارتباط با طرح‌های خوداتکایی مقرر شد جلسه‌ای برای تعیین تکلیف و همراه شدن ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار شود.

درخصوص طرح آبا یا آشتی با آموزش نیز مقرر شد برخی زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر تلویزیون و تبلت از طریق استانداری، شهرداری و شوراهای شهر و روستا با ترغیب خیرین تامین شود.

همچنین برای تامین کتابخانه‌های کلاسی مناطق عشایری و روستاها مقرر شد دهیاری‌های ۱۹۵ منطقه روستایی که برای تجهیز کتابخانه مطرح هستند هر کدام تا ۵۰۰ هزار تومان برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس پرداخت کنند و معاونت عمرانی استانداری در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها مدارس خراسان جنوبی مهارت اموزی شهرداری بیرجند کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خراسان جنوبی مهارت اموزی مدارس خراسان جنوبی مهارت اموزی شهرداری بیرجند کتابخوانی طرح های خوداتکایی مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان کتابخانه ها طرح آبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟