Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اشاره به اجرای بند‌های ۳۸ و ۳۹ شیوه نامه اجرایی فنی و شرایط بهره برداری از مراتع گفت: این اقدام به منظور بهره برداری بهینه از مراتع و نیز مشارکت مرتعداران در حفاظت از مراتع انجام شد.

او با اشاره به اینکه ذینفعان اولیه مراتع، مرتعداران بوده اند بیان کرد: مرتعداران به عنوان بهره برداران مراتع، موظف و مکلف به حفاظت از عرصه‌های مرتعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران محبوب تصریح کرد: مرتعداران این شهرستان در قالب ۲۶۳ فقره تعهد عملی توانسته اند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تخلف و بروز حریق در سطح مراتع ایفا کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با قدردانی از همکاری مرتعداران این شهرستان و تاکید بر مشارکت آنان در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی ادامه داد: به استناد شیوه نامه فنی اجرایی و بهره برداری از مراتع، مرتعداران موظفند در عملیات اطفاء حریق از این عرصه هاحفاظت کنند.

ایران محبوب افزود: مرتعداران و بهره برداران منابع طبیعی موظف به شرکت در عملیات‌های اطفای حریق عرصه‌ها هستند که در صورت نداشتن همکاری برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

راه اندازی ایستگاه بازرسی یگان حفاظت منابع طبیعی در محور فراشبند به بوشهر

پایگاه ایست و بازرسی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فراشبند در محور فراشبند به بوشهر راه اندازی شد.

سعید کشاورز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراشبند گفت: این ایستگاه با همکاری عوامل پاسگاه انتظامی فراشبند به منظور پیشگیری از قاچاق چوب درختان جنگلی در مسیر‌های ورودی فراشبند برقرار شد.

او با اشاره به تمهیدات سختگیرانه در برخورد با متجاوزان و قاچاقیان چوب در عرصه‌های منابع طبیعی بیان کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن آمادگی و حضور مستمر در این عرصه‌ها از انفال و اراضی ملی محافظت کرده و اجازه تعرض به متخلفان و سودجویان به این منابع ارزشمند را نمی‌دهند.

کشاورز از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان فراشبند درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از جمله آتش سوزی، تخریب و یا تصرف در سریع‌ترین زمان ممکن مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

توقیف ساخت و ساز غیرقانونی در عرصه‌های منابع طبیعی خرم بید

به منظورحفظ و صیانت از اراضی گرداب علیاء نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان خرم بید، ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی ملی این شهرستان متوقف شد.

کمال میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید گفت: متصرفان در اراضی ملی خرم بید موسوم به گرداب علیاء اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی و تخریب این اراضی کرده بودند که با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت این عملیات متوقف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

او بیان کرد: بدنبال دریافت گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در این اراضی و ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی ملی بلافاصله پس از هماهنگی‌های لازم بادستگاه قضایی اقدامات لازم برای رفع تصرف این اراضی انجام شد.

میرزایی تصریح کرد: اجرای حکم رفع تصرف با توجه به تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اجرا و متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید با هشدار جدی به سودجویان و متصرفان اراضی ملی و با بیان اینکه به هیج وجه اجازه تخریب، تصرف و تعرض به این اراضی داده نمی‌شود ادامه داد: منابع طبیعی با مجرمان و متخلفان در این حوزه بر اساس قانون به شدت برخورد می‌کند.

او از مردم طبیعت دوست شهرستان خرم بید درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز و یا تخریب و تصرف در اراضی ملی، مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

تحویل و تحول بیش از ۱۵ هکتار از اراضی ملی در لارستان

با هدف رفع مشکل مسکن قشر‌های کم درآمد بیش از ۱۵ هکتار از اراضی واگذاری شهرستان لارستان برای طرح اقدام ملی مسکن تحویل اداره کل راه و شهرسازی لارستان شد.

مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان گفت: به منظور انعقاد تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی میزان ۵۸ هزار و ۵۳۲ مترمربع از اراضی ملی واقع در محدوده شهر لار و نیز میزان ۹۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در محدوده شهر بیرم و طرح اقدام ملی مسکن با اداره کل راه و شهرسازی لارستان تحویل و تحول شد.

لادنی بیان کرد: این واگذاری در ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام شده است.

او با اشاره به اینکه منابع طبیعی، هیچ زمینی را برای ساخت مسکن به اشخاص واگذار نمی‌کند تصریح کرد: واگذاری اراضی برای ساخت مسکن فقط با درخواست بنیاد مسکن به عنوان متولی مسکن روستایی و یا اداره راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت مسکن شهری انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان ادامه داد: با توجه به وظیفه و تکلیف همگانی برای حمایت از خانه دار شدن قشر‌های بدون مسکن و نیز اعلام نیاز اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان، اراضی مورد نیاز شناسایی و در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای کمک به قشر‌های کم درآمد و نیز جوانان بدون مسکن با راه و شهرسازی تحویل و تحول شده است.

صدور سند تک برگ برای اراضی ملی کازرون

اجرای طرح کاداستر و پیشگیری از زمین‌خواری سند تک برگ برای یک هزارو ۷۴۵ مترمربع از اراضی ملی شهرستان کازرون صادر شد.

سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: این اقدام با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام و سند تک برگ اراضی ملی مشهور به بوشیگان میرزایی این شهرستان به مساحت یک هزارو ۷۴۵ متر مربع صادر شد.

او بیان کرد: جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک، کاهش چشمگیر تصرفات ملکی و دعاوی مربوط به دادگاه‌ها و نیز آمار پرونده‌های قضایی، تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به اراضی ملی از جمله اهداف این طرح است.

ایران محبوب تصریح کرد: با صدور این اسناد راه ورود برای متصرفان و متخلفان اراضی ملی بسته شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

باز پس گیری اراضی ملی در پاسارگاد

با حکم دستگاه قضایی ۱۹۵ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان پاسارگاد از چنگال متصرفان آزاد و به طبیعت بازگشت داده شد.
پرویز هوشیار رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: این حکم به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع صادر و بر اساس آن ۱۹۵ هزار مترمربع از اراضی ملی پلاک رحمت آباد این شهرستان رفع تصرف شد.

او بیان کرد: عملیات رفع تصرف با حضور عوامل قضایی و انتظامی و همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان پاسارگاد اجرا و اراضی تصرفی آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

هوشیار تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تجاوز در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را با شماره تلفن شبانه روزی و رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

آغاز پویش سبز نهال کاری در عرصه‌های منابع طبیعی فسا

به منظور گسترش فرهنگ سازی و تقویت پوشش گیاهی پویش سبز نهال کاری با همکاری گروه جهادی تشکل مردم نهاد انجمن جنگل سازان فسا و حضور پرشور همیاران طبیعت دوست این شهرستان برگزار شد.

کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گفت: در این مراسم با حضور اساتید دانشگاه و انجمن جنگل سازان طبیعت و همیاران طبیعت این شهرستان تعداد۵۰۰ اصله نهال از گونه‌های بومی بادام کوهی و کنار و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه از جمله آکاسیا سالیسینا در محل ایستگاه تحقیقات کوثر غرس شد.

او بر نقش پررنگ مردم و سمن‌ها در حفظ و نگهداری از عرصه‌های ارزشمند تاکید کرد و ضمن قدردانی از همکاری تشکل‌های مردم نهاد در صیانت از منابع طبیعی خواستار افزایش همکاری و مشارکت مردم در حفظ و توسعه بیش از پیش این منابع شد.

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی خفر

با حکم دستگاه قضایی ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی شهرستان خفر قلع و قمع و به دولت بازگردانده شد.

کورش فرشید نسب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خفر گفت: این حکم به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع اجرا و بر اساس آن دو هکتار از اراضی ملی پلاک ۱۰۹ مشهور به خنک در این شهرستان از دست متصرفان آزاد شد.

او بیان کرد: افراد متخلف با ایجاد باغ در این اراضی اقدام به تخریب و تصرف کرده بودند که پس از سیر مراحل قانونی اراضی مذکور قلع و قمع و به حالت اولیه بازگردانده شد.

فرشید نسب با اشاره به تلاش شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد با متخلفان اراضی ملی از مردم درخواست کرد تا از هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مرتعداری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عرصه های منابع طبیعی یگان حفاظت منابع طبیعی ساخت و ساز غیر مجاز مترمربع از اراضی ملی نیرو های یگان حفاظت شهرستان پاسارگاد بهره برداری شهرستان خرم بید شهرستان کازرون راه و شهرسازی اراضی ملی ایران محبوب قلع و قمع رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته ۳۹ فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری‌های غیرمجاز ۲۲۸ هزار و ۹۷۰ متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می‌کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور