Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@05:35:55 GMT

شکستن مرزهای معلولیت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۱۳۷۵

شکستن مرزهای معلولیت

از ابتدای به وجود آمدن بشر در دنیا انسان‌هایی به دنیا آمده‌اند که به دلایل مختلف از جمله ژنتیکی، تصادفات یا بیماری‌ها، در یک یا چند عضو بدنشان دارای معلولیت شده‌اند و توان استفاده از آن عضو را ندارند یا بهتر بگوییم آن عضو بدن برای آنها کارایی یک عضو سالم را ندارد.

این افراد به‌دلیل تفاوت ظاهری که با دیگر انسان‌ها از جمله دوستان، آشنایان و افراد اطرافشان دارند و همچنین محدودیت در عملکرد‌های جسمی، سرعت انجام کارها و فعالیت‌های مختلف و روزانه برای آنها با دیگر انسان‌های بدون این محدودیت‌ها، متفاوت است ولی این مسأله گویای عدم توانمندی آنها در انجام آن کار و فعالیت نیست، اما متأسفانه دید عموم مردم حتی در گذشته نه چندان دور و حتی هم اکنون نسبت به عملکرد این افراد در فعالیت‌هایشان تغییرات زیادی نداشته است و این موضوع در شرایط استخدامی‌های شغلی، ازدواج، دوستی‌ها و غیره خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر فعالیت‌های هنری که توسط افراد با محدودیت جسمی صورت گرفته باعث شده موج عظیمی در دیدگاه مردم و حتی استادان و مدیران نسبت به این افراد ایجاد شود که می‌توان گفت هنر توانسته تغییر شگرفی در کیفیت زندگی افراد معلول ایجاد کند.

هنر در ذات خود آرامش، خلاقیت، حس کارآمدی، انتقال زیبایی، انتقال معانی ذهنی خالقش و غیره را دارد به همین واسطه وقتی شاخه‌های هنری توسط افراد معلول (انسان‌های با محدودیت عملکرد جسمی) به کار برده می‌شوند هم بر روح و روان خود آنها تأثیرات مثبتی می‌گذارند و هم رسالت به نمایش گذاردن توانمندی این افراد به بیننده را بخوبی ایفا می‌کنند.

به طور مثال وقتی یک فرد با معلولیت از ناحیه چشم و محدودیت حس بینایی که یکی از حواس پنجگانه انسان است به فعالیت و خلق آثار هنری مثلاً موسیقی یا نویسندگی می‌پردازد، از طرفی مهارت‌ها و حس‌های دیگر خود را تقویت می‌کند و از طرفی به کشف استعداد خود پرداخته است، یا مثلاً فردی که از ناحیه دست دچار معلولیت است از پاهای خود برای خلق تابلوهای نقاشی استفاده می‌کند یا افرادی با معلولیت در ناحیه پا با به‌کارگیری دستهایشان به خلق آثار بسیار زیبایی از بافت فرش و گلیم، نقاشی، منبت‌کاری و غیره می‌پردازند بخوبی به دیگران یادآور می‌شوند که هنر در ذات وجودی انسان‌ها نهفته است و فقط باید از طریق شناخت درست خود به کشف آن پرداخته و با تقویت دیگر اعضای بدن و کسب مهارت‌های عملی این استعداد را در قالب یک اثر هنری به نمایش بیرونی منتقل کنند.

---

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فضای کار اشتراکی برای کسانی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنسری یا دورکاری، فعالیت کنند.

به بیان دقیق‌تر، «Coworking Space»، فضا‌های بزرگی هستند که افراد می‌توانند به‌عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند. افراد دراین مکان‌ها، میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می‌کنند.

افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آن‌ها فضار کار اشتراکی می‌گویند و همین نکته موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

اجاره چنین فضاهایی معمولا ماهیانه و بر اساس تعداد افراد یا میز محاسبه می‌شود. میانگین هزینه ‌ها برای هر نفر بین ۷۵ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

این میزان هزینه در مقایسه با  شرایط اجاره فضای کار سنتی، به‌صرفه‌تر است. به همبن دلیل، اغلب افرادی که به‌صورت آزاد پروژه دریافت می‌کنند، به دنبال فعالیت در فضاهای کار اشتراکی هستند.

همیچنین مدیران و کارفرمایانی که پس از راه‌اندازی کسب وکار خود به‌دنبال همکاری با افراد فریلنسر هستند، از فضاهای کار اشتراکی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال