Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری ۳۷۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت به اراضی بیمه شده کشاورزان آذربایجان‌غربی پرداخت شد.

محمودزاده  اظهار داشت: این مبلغ به اراضی بیمه شده کشاورزان در ازای خسارت ناشی از خشکسالی، سرما و یخبندان این استان در سال‌زراعی گذشته (اول مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پوشش بیش از ۱۰۰ هزار هکتاری بیمه اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی، گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سرمازدگی، نسبت به بیمه کالا‌های زراعی، باغی و دامی خود اقدام کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد: با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

محمودزاده در خصوص خسارت وارده به بخش کشاورزی مهاباد ناشی از سیلاب اخیر نیز، گفت: مراتب جبران خسارت به کشاورزان با پیگیری و دستور ریاست جمهوری از محل منابع ستاد ملی بحران در دستور کار قرار دارد و کشاورزان از بابت دریافت آن نگران نباشند.

وی بیان کرد: در این حادثه بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار به اراضی کشاورزی مهاباد شامل اراضی باغی و زراعی خسارت وارده شده که در مجموع آن ۱۵۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال برآورد شده است.

آذربایجان غربی استانی با ۱۲۰ هزار هکتار باغ و ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه خسارت‌های بسیاری به بخش کشاورزی استان براثر حوادث وبلایای طبیعی وارد می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جبران خسارت محصولات کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه بیمه کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رتبه برتر استان یزد در مستندسازی و حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی گفت: ۷۶ درصد کاداستر اراضی زراعی و کشاورزی استان یزد تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال درباره روند انجام هویت‌سازی و مستندسازی اراضی کشاورزی استان یزد اظهار کرد: امسال اتمام ۲۴ درصد باقی‌مانده کاداستر این بخش، با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های استانی جهت اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور اسناد مالکیت آن‌ها در بخش تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی آن برای کشاورزان به‌عنوان خط مقدم تولید در کشور به‌ویژه با بهره‌گیری از مزایای سند رسمی برای دریافت تسهیلات و توسعه فعالیت‌های تولیدی کشاورزی را با توجه به قول مساعد رئیس کل دادگستری در بسیج تمامی بخش‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: استان یزد با مستندسازی و کاداستر بیش از ۷۶ درصد از اراضی زراعی، رتبه اول کشور را دارد و این در حالی است که میانگین کشور بالای ۵۰ درصد است.

مدیرکل ثبت اسناد استان یزد خاطرنشان کرد: عملکرد بیشتر واحدهای ثبتی استان بالای میانگین کشوری است که نشان از اعتماد مردم به اجرای قانون جامع حدنگاری، دریافت اسناد کاداستری و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگی و کاداستری می‌باشد.

اقبال بیان کرد: واحدهای ثبتی اردکان، اشکذر و مناطق یک و ۲ شهرستان یزد بالاترین عملکردها در هویت سازی، مستندسازی و صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی استان را دارند و واحدهای مهریز، تفت و نیر در پایین جدول کاداستر اراضی زراعی در پایان سال ۱۴۰۲ قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش‌های مختلف استان یزد با جدیت و به صورت جهادی در حال انجام است.

عضو شوراهای قضائی و حفظ حقوق بیت‌المال استان یزد اظهار امیدواری کرد: تا اتمام کاداستر زراعی، علاوه بر تأمین امنیت قضائی و بهداشت حقوقی جامعه، زمینه تقویت امنیت غذایی مردم با هویت بخشی به داشته‌های ملکی کشاورزان و بهره‌مندی آنها از مزایای سند رسمی فراهم شود.

اقبال تصریح کرد: استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی بخش‌های بویژه هماهنگی میان دستگاه‌های قضائی با استانداری و مجموعه‌های مرتبط با زمین، توانسته در بخش اتمام کاداستر اراضی ملی در میان ۱۰ استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی و در کاداستر کشاورزی در رتبه نخست قرار گیرد.

کد خبر 744919

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی صاحب سه فرزند آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند