Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب شرب از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی استان زنجان است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ابهر یک شهر بافرهنگ، انقلابی و موثر در سطح ملی است، اظهار کرد: ابهر شخصیت‌های بسیار بزرگواری در طول تاریخ داشته و هم‌اینک نیز شخصیت‌های بزرگواری در سطح ملی از این شهرستان برآمده‌اند و مایه افتخار در کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر استعداد فراوانی برای رشد و توسعه دارد اما وجود برخی از موانع و مشکلات باعث شده که این اتفاق نیفتد، تصریح کرد: برای حل این‌ مشکلات نیازمند همکاری مسئولان مرتبط در سطح ملی و استانی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت ورزشگاه سه هزار نفری ابهر که سال‌هاست نیمه‌تمام مانده و مایه تاسف است، تصریح کرد: این پروژه در پیش‌بینی‌ها بنا بود با یک میلیارد تومان به اتمام برسد اما تاکنون علی‌رغم هزینه ده میلیارد تومانی به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد دیگر نیز برای تکمیل این پروژه نیاز داریم، متذکر شد: امیدواریم با حضور دولت جدید شاهد باشیم پروژه‌های عقب افتاده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه قاعده این سفر بر این بود که پروژه‌هایی که بالای ۷۵ درصد و گاهی نیز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار گیرند، یادآور شد: برخی از موضوعات مسائل فوریت‌داری هستند که پرداختن به آنها در برآورده کردن نیاز مردم و ایجاد آرامش و امید در بین مردم موثرتر از اتمام بعضی از پروژه‌های به تاخیر افتاده است.

این مسئول با بیان اینکه در استان و به ویژه در این منطقه از وضعیتی مطلوبی در حوزه آب شرب  برخوردار نیستیم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ میلیون مترمکعب مصرف آب شرب در شهرستان ابهر و خرم‌دره که در افق ۱۴۲۵ به همین میزان آب کم داریم و اگر از الان فکری برای تامین این آب نشود به نقطه غیرقابل جبران نخواهیم رسید و زندگی در این منطقه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه ابهر از پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است، یادآور شد: علی‌رغم این موضوع کشاورزی  این شهرستان با مشکلاتی نظیر کم‌آبی، الگوی کشت و آبیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

شجاعی تاکید کرد: در حوزه صنعتی نیز با حدود ۴۰ درصد از صنایع استان در ابهر مستقر شده است ولی بسیاری از واحدهای صنعتی اما مشکلاتی دارند که سال‌های سال حل نشده و باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان آب شرب حجت الاسلام حسن شجاعی ابهر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: آموزش یکی از محورها و رسالت‌های اصلی هلال احمر به شمار می‌رود که باید در این زمینه قوی و غنی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: با ارائه آموزش برای آحاد مردم جامعه می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم و با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقمندان در قشرهای مختلف جامعه باید «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر استان در ماه مبارک رمضان اقدام به ارائه آموزش همگانی به روزه داران در مساجد کرد که یکهزار و ۳۴۲ نفر در ۶۴ مسجد از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با همراهی و مشارکت ۵۰ مربی داوطلب خانم و آقا در سطح مساجد ارائه شده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های هلال احمر در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحدها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی مورد نیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره مند می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود، اظهار کرد: این آموزش‌های هلال احمر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی افزود: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و شرکت‌ها، دهیاری‌ها و یا با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

کد خبر 6086537

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان