Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است تا بتواند نهاده‌های دامی را تامین کرده و در اختیار بخش طیور و دامپروی قرار دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید جواد ساداتی‌نژاد در جمع خبرنگاران این استان در شهرستان خدابنده، گفت: تا پایان سال 1401 یا نهایتا در نیمه دوم سال 1402 زنجان نخستین استان کشور خواهد بود که تمام اراضی کشاورزی آن صاحب سند تک‌برگ خواهد شد و این نویدی برای کشاورزان استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه علمی به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در استان زنجان شایسته تقدیر است، گفت: در این سفر اختصاص تسهیلات برای واحد‌های تبدیلی و رفع مشکلات توسعه کشاورزی، حوزه دامپروری، عشایری، آبرسانی از جمله موضوعات است که بانک کشاورزی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وزیر کشاورزی گفت: در بحث مربوط به گلخانه‌ها، زیر‌سازی آبیاری نوین، مسائل و مشکلات کشاورزی، توسعه طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات سفر توجه ویژه‌ای شده که امیدواریم با مصوباتی که در جلسه شورای اداری اعلام خواهد شد بتواند حرکت جدیدی در حوزه کشاورزی استان زنجان انجام گیرد.

وی عنوان کرد: در شهرستان خدابنده نیز مسائل و مشکلاتی که در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها وجود داشت ذکر شد که البته بررسی خواهد شد؛ این مشکلات در بحث بهداشت و درمان، آموزش، مسیر‌های مواصلاتی بود که امیدواریم شرایط مطلوب ایجاد شود.

وزیر راه در زنجان: تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردوزیر کشاورزی در زنجان: نبود سند تک برگ اراضی کشاورزی و مالکیت آن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی استگزارش تسنیم از دهمین سفر استانی| رئیس‌جمهور از بزرگترین واحد نساجی زنجان و محل انباشت "روی" بازدید کرد/ آیت‌الله رئیسی در جریان مطالبات مردم استان قرار گرفت + فیلم

ساداتی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از محور‌های حمایتی ما علمی کردن بخش کشاورزی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: با توافق‌نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری وجود دارد حمایت در حوزه شرکت‌های دانش بنیان به خصوص در حوزه کشاورزی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است تا بتواند نهاده‌های دامی را تامین کرده و در اختیار بخش طیور و دامپروی قرار دهد که به لطف خداوند نیاز آبان ماه تامین شده و در سامانه بازارگاه در اختیار قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مورد تامین کالا‌های اساسی نیز بر اساس دستور رئیس جمهور تمام اهتمام آرامش بازار با برنامه‌ریزی دقیق است. با این وجود برای پایان سال نیز برنامه‌ریزی برای تامین میوه شب عید از دو هفته گذشته آغاز شده تا بدون دغدغه تامین شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی

کامران پورمقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:بنابر بررسی های صورت گرفته با انجمن کارفرمایان صنایع چوب، ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است که با احتساب خمیر کاغذ در کارخانجات کاغذسازی ۲ میلیون متر مکعب به این میزان اضافه می شود، درحالیکه هم اکنون صنایع ۴۰ درصد کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.

به گفته او، بنابر آمار از مجموع چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب حدود ۶ میلیون متر مکعب چوب از هرس باغات و چوب آلات باغی و بخشی چوب های وارداتی تامین می شود که مجموع واردات از یک میلیون تن بیشتر نخواهد بود.

پورمقدم ادامه داد: واردات چوب بدلیل آفات قرنطینه ای با مشکلاتی روبروست و از طرفی بدلیل نوسانات نرخ ارز، واردات صرفه اقتصادی ندارد.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه امکان خودکفایی تامین چوب با توسعه زراعت چوب وجود دارد، افزود: اگر طی ۵ سال سطحی معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارهکتار را زیرکشت ببریم، تمام نیاز چوبی در داخل قابل تامین است، اما این موضوع نیازمتد سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت اعم از تامین نهال های اصلاح شده و زودبازده و مقاوم به شوری و کم آبی است.

به گفته او، با توجه به محدودیت منابع آبی برای توسعه زراعت چوب، استفاده از آب های نامتعارف باید در دستور کار قرار گیرد. بدین منظور در سال ۱۴۰۳ حداقل حدود ۲ هزارهکتار شناسایی عرصه داریم که می توان با آب پساب کارکرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توسعه زراعت چوب، قاچاق متوقف می شود، گفت: بخش عمده زراعت چوب متکی به سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ۳۰ درصد سرمایه گذاری مربوط به زیرساخت است که امیدواریم این سطوح را برنامه ریزی کنیم تا طی یک دوره ۵ ساله نیازهای چوبی کشور در داخل تامین شود به طوریکه نه تنها نیازی به واردات نداشته باشیم، بلکه قاچاق چوب از جنگل ها متوقف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب