Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اظهار داشت: اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان از کارخانه روغن نباتی جهان بازدید کرد و گفت: خط تولید این کارخانه تقریبا تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهرا سرپا نگه داشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می شناسم قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار(وقت) گفتم این کارخانه را راه بیاندازید و در مدت کوتاهی راه اندازی شد.
دکتر رئیسی با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس های کارگری معطل ایستاده اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.
رئیس جمهور تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیرداخلی کارخانه خاطر نشان کرد: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های کشور تصریح کرد: از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبرو است و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است.
آیت الله رئیسی با تاکید به مدیران استانی مبنی بر پیگیری بازگشایی واقعی کارخانه روغن نباتی جهان و استفاده حداکثری از توان کارگران آن، گفت: شرط واگذاری کارخانه ها و واحدهای اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر سازی ها نمی‌تواند ثروت های بزرگ کشور را معطل کند. الان باید ۸۰۰ کارگر اینجا باشند نه اینکه با ۸۰ کارگر ظاهر سازی کنند.
رئیس جمهور همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار و دادستان زنجان خواست راه اندازی این کارخانه با جدیت دنبال شود.
کارخانه روغن نباتی جهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن نباتی کشور بود که در جریان انتقال از استان البرز به استان زنجان به مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده بود. این واحد تولیدی نیز یکی از واحدهای صنعتی پرشمار کشور است که در جریان اجرای ناصحیح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی دچار مشکل شده و علاوه بر کاهش چشمگیر تولید، تعداد زیادی از کارگران آن نیز اخراج شدند.


آیت‌الله رئیسی در جمع اهالی کوی فلسطین: امیدواریم مشکل بیکاری را کاهش دهیم

رئیس جمهور همچنین در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید گفت: خوشحال هستم که امروز در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی هستم.
دکتر رئیسی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسئولین استانی بیان داشت: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می شود.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این محله حدود ۱۲۰ خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه ای مناسب برنامه ریزی و اقدام شود.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

/پرزیدنت

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کارخانه روغن نباتی جهان آیت الله رئیسی مشکل بیکاری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند

روزنامه پاکستانی نیوز اینترنشنال به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران 22 آوریل در سفری دو روزه عازم پاکستان می‌شود تا اولین رئیس دولتی باشد که بعد از نخست‌وزیری شهباز شریف در ماه گذشته به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش جماران،  منابع سفارت ایران شامگاه یکشنبه به این رسانه گفتند که برنامه این سفر هنوز به طور رسمی از سوی اسلام‌آباد و تهران اعلام نشده، اما برنامه سفر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد نهایی شده و وزارت خارجه پاکستان نیز این سفر را تایید کرده است.

این سفر بخشی از تلاش‌های دو کشور برای تعمیق روابط و همکاری‌هایشان است.

طبق این گزارش، تحولات اخیر و وضعیت امنیت منطقه‌ای از محورهای گفت‌وگوی ابراهیم رئیسی و شهباز شریف خواهد بود. آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان هم قرار است میزبان ضیافتی رسمی به مناسبت حضور رئیسی باشد.این منابع گفتند که دستورکار سفر رئیس‌جمهور ایران شامل روابط دوجانبه، همکاری امنیتی، خط لوله گاز و توافقنامه تجارت آزاد (FTA) است.دو طرف همچنین در این سفر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت افغانستان و موضوع فلسطین گفت‌وگو خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
  • ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند
  • توقیف یک دستگاه لندکروز میلیاردی در تمرچین و کشف بیش از ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق در بوکان
  • رئیسی انتخاب رئیس‌جمهور جدید اسلواکی را تبریک گفت
  • رئیسی انتخاب رئیس جمهور جدید اسلواکی را تبریک گفت
  • قدردانی رئیسی از ابراز همدردی رئیس جمهور نیکاراگوئه با ملت ایران
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور ترکمنستان به رئیسی به مناسبت عید فطر
  • ورود شخص رئیس جمهور برای حل مشکل واگن‌های وارداتی مترو
  • پیام تبریک رئیس جمهور ترکمنستان به دکتر رئیسی به مناسبت عید فطر